Inget U21-EM i Borås

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 21 juli 2008 14:45
Bråkat om hamburgarna i Borås verkar innebära att U21 EM nu flyttas
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article2944368.ab

Rätt märklig historia där McDonalds sponsrar U21 EM och då får inga andra konkurrerande företag befinna sig i arenabyggnaden. Nu är det som så att Max har en restaurang som ligger i arenan (på byggandens utsida) och detta är inte tillåtet och då flyttas helt sonika U21 EM från Borås. Snacka om att pengarna styr fotbollen.

Åt för övrigt en hamburage på Max i lördags när jag kollade på fotboll på Borås Arena - den smakade bra:D
#2 - 21 juli 2008 15:24
Man undrar om UEFA inter har viktigare frågor att lösa. Som det är nu kommer många arenor få svårt att få hyresgäster. :mad:
#3 - 21 juli 2008 15:40
Frågan är väl om det är McDonald´s eller Uefas regler som gör att det måste flyttas. Det är väl Uefa som tar beslutet, men säkert med ett visst tryck från McDonald´s skulle jag gissa.

/Jocke
Bilagor:
#4 - 21 juli 2008 18:08
ätar aldrig mcdonald , der imot max , dett är väll inte uefa , som har bestämt utan mcdonald..... boycotta mcdonald
mvh janne
#5 - 21 juli 2008 18:22
Tydligen har Max ändrat sig, då dom tidigare sa att dom skulle hålla stängt matchdagar och detta sa uefa ja till. Har oxå läst tidigare att McDonalds aldrig ställt något krav att dom skulle hålla stängt utan det är uefa som krävt det.
När vi ändå pratar om U-21 EM så vill jag bjuda på en länk till hemsidan på bygget av Malmö nya stadion där bland annat invigningsmatchen kommer att spelas.
http://www.mff.se/swedbankstadion/
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 21 juli 2008 19:01
stefan s skrev:
Tydligen har Max ändrat sig, då dom tidigare sa att dom skulle hålla stängt matchdagar och detta sa uefa ja till. Har oxå läst tidigare att McDonalds aldrig ställt något krav att dom skulle hålla stängt utan det är uefa som krävt det.

När vi ändå pratar om U-21 EM så vill jag bjuda på en länk till hemsidan på bygget av Malmö nya stadion där bland annat invigningsmatchen kommer att spelas.

http://www.mff.se/swedbankstadion/

Max förslag var att de skulle ha stängt 3 timmar före matchstart, under matchen och en timma efteråt - dvs 6 timmar varje matchdag.
Detta godkände dock inte UEFA utan de krävde att Max skulle hålla helt stängt under hela perioden som EM pågick.
Visst är det UEFA som har krävt detta - men nog hade det räckt med ett telefonsamtal från McDonalds till UEFA där de sagt att det är OK om Max har stängt 6 timmar varje matchdag.
#7 - 21 juli 2008 19:08
jäkla fånerier bara.. var skall em spelas då??
#8 - 21 juli 2008 20:21
Tramsigt av Uefa i så fall.
#9 - 21 juli 2008 22:53
Malmös nya stadion som kommer att heta swedbankstadion när den är klar får inte hetta swedbankstadion under EM. Detta har tydligen alla gått med på och kommer inte bli något problem. Tycker oxå att McDonalds kunde meddelat uefa att det räkte att dom hadde stängt dom timmarna under EM.
#10 - 22 juli 2008 06:37
Enligt Helsingborgs Dagblad är man beredda att ta fler matcher på Olympia. Där säljs bara korv så det löser sig nog ;).

Annons