Inköp?

#1 - 19 december 2014 22:10
Har fått följande förslag till inköp; L129, L028, L066 och L128 från en handlare. Tankar, reflektioner och synpunkter?
#2 - 19 december 2014 22:20
Jag skulle nog rösta för L028, men varför inte L200?
#3 - 19 december 2014 22:23
L028 den ända av dessa som inte finns i zoopets artbeskrivning?
#4 - 19 december 2014 22:34
Haha!
Ytterligare ett skäl att välja just den... ;)

Nej men allvarligt, i mitt tycke ser den fränast ut.
Vad är det som gör att handlaren rekommenderar just dessa? Vilken lutar det åt?
#5 - 19 december 2014 22:50
Rekomendationerna har baserats på handlarens vetskap om mitt kar och existernade invånare och där jag frågat efter en stilig mal som inte blir för stor. Som en referens så kan jag säga att jag älskar min L177 som tyvärr kommer bli för stor över tid men valde ändå att köpa den eftersom den växer sakta och det kommer ta flera år innan den blir för stor. Av de exemplar jag tittade på idag så hade han en riktigt tjusig L066 som jag blev sugen på.
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 19 december 2014 23:04
Kolla gärna på planetcatfish.com för där hittar du foton på samtliga L-malar.
Sedan så skall du så klart inhandla BTN-boken om L-malar som skrivits av Ingo Seidel
#7 - 19 december 2014 23:53
Har fått följande förslag till inköp; L129, L028, L066 och L128 från en handlare. Tankar, reflektioner och synpunkter?

Jag har L028 (Hypancistrus), och har fått lek av den. Den verkar tålig, och ynglen är väl ca tre cm eller så nu.

Tycker det är en fin liten mal.

http://www.planetcatfish.com/common/species.php?species_id=10

Har även tre L200 hi-fin (Baryancistrus demantoides), som jag också tycker är fina, dessa förväntar jag mig dock inte att få nå'n lek av. Det gjorde jag ju inte av L028 heller i och för sig.
#8 - 20 december 2014 08:28
Kolla gärna på planetcatfish.com för där hittar du foton på samtliga L-malar.

Sedan så skall du så klart inhandla BTN-boken om L-malar som skrivits av Ingo Seidel

Tack för tipset, skall hålla ögonen öppna efter den boken.
#9 - 21 december 2014 06:13
Inköp?

66an är en rätt tålig liten rackare, som gillar köttig mat. Blir ca 1dm. Borde väl passa ytterligt i ditt kar. Nu vet jag iofs inte hur du har det med temp och cirkulation. 128an är ju främst växtätare men du har väl en golden i samma kar? Så då göder du ju redan med mat som även passar den. :) Min 128 älskar att käka skalet på zucchinin. Bara den får tillgång till en bra kost med grönt så borde den ju inte trycka i sig för mycket animaliska proteiner. (Som är skadligt i stor mängd under lång tid.)

Jag röstar för de två. :)
#10 - 21 december 2014 08:21
Likan skrev:
66an är en rätt tålig liten rackare, som gillar köttig mat. Blir ca 1dm. Borde väl passa ytterligt i ditt kar. Nu vet jag iofs inte hur du har det med temp och cirkulation. 128an är ju främst växtätare men du har väl en golden i samma kar? Så då göder du ju redan med mat som även passar den. :) Min 128 älskar att käka skalet på zucchinin. Bara den får tillgång till en bra kost med grönt så borde den ju inte trycka i sig för mycket animaliska proteiner. (Som är skadligt i stor mängd under lång tid.)

Jag röstar för de två. :)

Kör med 30 grader och bra cirkulation. Skall försöka hinna med en sväng till handlaren idag. Tack för din hjälp.
#11 - 21 december 2014 16:05
Kolla upp att 128an vill ha det så varmt bara. Mitt internet segade nu när jag skulle kika runt. :(
#12 - 21 december 2014 16:07
Likan skrev:
Kolla upp att 128an vill ha det så varmt bara. Mitt internet segade nu när jag skulle kika runt. :(

Ta en titt på sista inlägget i min projekttråd, men stort tack för att du tog dig tid.

Annons