frågade just en fråga om zebrapleco(vad dom kostar och varför dom dör ut)
men mitt inlägg är nu borta varför då?
Azur skrev:IMPORT av Hypancistrus zebra är nog inte olaglig, men den är olaglig att EXPORTERA ur Brasilien.
Brasilien håller på att se över sina exportbestämmelser.
Zebrapleco odlas dock i rätt stor omfattning. Odlade exemplar kostar i runda slängar mellan 1-2 tusen kronor.
Anledningen till att zebraplecon dör ut är att Brasilien bygger vattenkraftverk i Xingu, där zebraplecon bor/bodde. Läs: http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=474
Ingen vet hur många arter som kommer att dö ut som resultat, men zebraplecon torde vara en av dem.
ansjo skrev:Nu är det försent, men inlägget kanske var utformat som en annons och då blir det borttaget direkt....
ansjo skrev:Nu är det försent, men inlägget kanske var utformat som en annons och då blir det borttaget direkt....
ansjo skrev:Du får ställa frågan rätt ut bara, inte att du vill köpa utan du undrar om någon har sett några av dessa malar i affärerna.
Det får inte vara format som att du vill köpa av folk, utan mer som en generell upplysning. Så skulle jag gjort iaf;).
Ska du ha tag i dessa malar får du tala om det för din zoobutik så får de kolla om grossisterna har dessa hemma. Sedan är det bara att hålla ögonen öppna på olika annonser i forum, jag har sett L-046 på annons både i Zoonen och ciklid.se.
angrylinkan skrev:hur är det med reklam om jag tex skulle nämna ett el bolag eller en chokladbit ?
Kjell Fohrman skrev:Ren reklam och marknadsföring hör inte hemma här.
Men det är Ok att t.ex. skriva - jag har köpt akvariepumpen XX och den var verkligen bra så den kan jag rekommendera etc.