Inläggsspärren måste bort eller förkortas

#1 - 24 december 2008 22:23
Det har hänt flera gånger att jag sett massa spam och velat rapportera men måste snällt vänta 60 sek mellan varje rapportering. Går det inte korta ned denna till åtminstone 30 sek? Jag antar att den är till för att man inte ska kunna råka dubbelposta?
#2 - 24 december 2008 23:42
Håller med, skulle rapportera ca. fem inlägg idag men det tog ju "evigheter". Hjälp oss att hjälpa er :D
#3 - 25 december 2008 01:06
Det räcker att rapportera ett av dessa fem spam, så fixar Kjell resten;). Men jag håller med om att tiden gott kan minskas till hälften.
#4 - 25 december 2008 02:46
Följdfråga: Varför har zoopet blivit mer spammat på senarde tid? När jag gick med precis så var det inte så mycket spam som det är nu.
admin
Christian Alfredsson
#5 - 25 december 2008 08:12
Jag har sänkt från 30 sekunder till 15 sekunder.

Det stämmer bra att man bara måste ange ett spam per spammare. Vi klickar på en sida som hittar alla inlägg från den användaren. Där kan vi med några få klick radera alla inlägg och banna användaren.

Det blir mer spam överallt. Faktum är att det är ganska lite spam på Zoopet. Dessutom tar vi skyndsamt bort det ni rapporterar in. Spammet här verkar lite för smart för att vara maskinellt framtaget så jag tror någon sitter och matar in manuellt.
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 25 december 2008 09:45
ansjo skrev:
Det räcker att rapportera ett av dessa fem spam, så fixar Kjell resten;).

Helt rätt - rapportera bara ett spam om det är samma person som har skrivit flera.
Har man ett spam så kan man ta bort alla som denne har gjort - men har man sedan 30 spamanmälningar så måste man klicka på alla för att kolla så att det inte rör sig om spam från någon annan "person".
Så tack för att ni hjälper till och anmäler - men anmäl aldrig mer än ett spam - det innebär enbart merarbete för oss

Annons