Innerfilter

#1 - 5 augusti 2011 20:27
Skulle behöva ett innerfilter till mitt 540 liter kar. Just nu har jag ett Fluval 404 ytterfilter men vill ha ett innerfiler... Vi ha ett Fluval innerfilter men U4 blir väl lite för litet kanske eller kan man använda 2 stycken U4 filter?
#2 - 5 augusti 2011 22:17
varför innefilter? är ju mest ivägen o ganska liten filtermängd. men titta på eheims största varianter.
#3 - 6 augusti 2011 09:16
Vill ha ett innerfilter på grund av läckage vill ju inte ha en massa vatten på golvet känns säkrare med innerfiler
#4 - 6 augusti 2011 10:49
det är nästan troligare att karet börja läcka än ytterfiltret. men visst förstår var din oro kommer från. jag kör med ytterfilter till alla mina stora kar. har aldrig haft nån läcka från nått, men däremot från ett kar.

men som sagt. eheims är bra.
http://www.pwss.se/product.php?productid=590&cat=620&page=1
#5 - 6 augusti 2011 15:29
Annelund skrev:
Vill ha ett innerfilter på grund av läckage vill ju inte ha en massa vatten på golvet känns säkrare med innerfiler
jag håller med (sorry hannesc:D) men det är tyvärr männsiskor som ska hålla på dessa ytterfilter och då kan mycket hända;) Sen tycker jag faktiskt att vissa filter håller en ganska dålig standard!

Som innerfilter så är ju hörnfilter eller filtermodul att föredra men är inte det aktuellt så återstår nog bara eheim 2252 som du klämmer på 1 eller 2 xtra moduler!
Sliaros
#6 - 9 augusti 2011 10:45
Jag har eheim 2252 i mitt 540-liters, rekomenderar det! Gjorde även butiksägaren och en kund som var där, han hade tre eller fyra av den modellen hemma och var väldigt nöjd. Men gör som åheim säger och köp extra moduler på en gång, det behövs!

Annons