Innerfilter till 60 liters. Aquael?

#1 - 14 november 2010 21:58
Hej hej. Får hem ett 60-liters akvarium i morgon som jag ska ha i sovrummet och då behöver jag ett tyst och bra innerfilter. Har sedan tidigare ett aquael unifilter 500 som jag inte har hunnit använda ännu och undrar om det kan fungerar till mitt akvarium? Den rekommenderas väl till över 100 liters akvarium? Så frågan är då om blir det för strömt? Är det för stort/högt? Och är det tillräckligt tyst för att ha i sovrummet? :)
#2 - 14 november 2010 22:39
fungerar gör det absolut, för strömt beror på vilka fiskar du ska ha i karet. många filter går att justera ner i utblås. annars kör du på det du har, tycker inte du ska köpa nytt.
#3 - 14 november 2010 23:25
Rajblask skrev:
Hej hej. Får hem ett 60-liters akvarium i morgon som jag ska ha i sovrummet och då behöver jag ett tyst och bra innerfilter. Har sedan tidigare ett aquael unifilter 500 som jag inte har hunnit använda ännu och undrar om det kan fungerar till mitt akvarium? Den rekommenderas väl till över 100 liters akvarium? Så frågan är då om blir det för strömt? Är det för stort/högt? Och är det tillräckligt tyst för att ha i sovrummet? :)
Unifilter är ett av de tystaste filter som existerar så det blir nog bra för sömnen[:-89] Har haft ett uni 500 i ett 54Liters förut och det fick plats på höjden men det var tajt och flödet fick jag dra ner litegrann (är ju justerbart på unifilter) Det kommer bli perfekt;)

Annons