Inredning till 30-L kar?

#1 - 29 september 2007 15:53
Hej! jag har nu köpt ett Yngelkar på 30 liter. Underlaget ska vara små grus och överlaget kommer vara vit finkorning sand. Jag undrar över inredningen? :) Har ej köpt växter och det kommer vara till guppy, molly och andra levnadsfödare. (ungar)
Behöver tips på växter, inredning m.m. :confused::):D
#2 - 29 september 2007 16:25
I mitt yngel och räkkar har jag en liten rot med javamossa på en anubias (växt) samt flytväxter som jag inte kan namnet på tycker det är fint.

Är lite tveksam till att blanda grus och sand, sanden kommer förmodligen med tiden att blandas med gruset vilket gör att gruset kommer att synas mest vilket jag inte tycker är så snyggt. Detta tar olika lång tid beroende på vilka fiskar som finns och cirkulation osv

Lycka till med yngelkaret,
#3 - 29 september 2007 16:30
Jag tycker att det är snyggt med tätt planterade akvarier. Till guppy är det bra med mycket flytväxter också. Själv gillar jag flytväxter med kraftiga rotsystem, där ynglen kan gömma sig etc.

Sedan tycker jag personligen att det är snyggt med rötter, som står på högkant i akvariet. Det blir mkt liv i det på så vis.
#4 - 29 september 2007 16:33
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=109043

Där kan du se hur jag har planterat mitt nya akvarium, dock har växterna inte hunnit ta sig så bra än. Fler och bättre bilder kommer inom kort.
#5 - 29 september 2007 16:55
Ok! tack för råden och så är det så: jag vet inte om det kommer att bli blandat så fall ändån för jag tror att en påse inte räcker till akvariumet och det är det ända jag köpt.??
#6 - 30 september 2007 07:19
Kan man se på såna påsar hur mycket man köpt??

Annons