Inte bara glädje.....

#1 - 3 juli 2007 09:32
Inte så lätt detta med fiskar o sjuklingar.Andra husdjur tar man ju till veterinären,men med fiskar har man ju ingen hjälp på så vis.
Har en platy som har lägat på botten sen igår o när den tog en liten simtur innan såg den ut att ha problem så den var snabbt tillbaka på botten igen.Den har visserligen sällskap av en av neontetrorna som även följde med då den tog sin simtur o har varit där vid dens sida sen igår.Märkligt,men gulligt på nåt sätt.Själv kan man ju bara sitta här o undra,går det över eller blir den bättre om nån dag.Som"mamma" blir man ju ledsen om ens djur inte mår bra.Jag vet ju inte ens om jag skulle klara avliva den själv heller om det behövs om nån dag.Sorgligt.Har bara haft ett dödsfall innan,det var en kardinaltetra,men den låg bara död på morgonen så jag behövde inte se lidandet.Lättare då.
Köpte 2 guldgurami för en tid sedan,o har sen suttit o tittat på när den ena har varit elak mot den andra.Jagat den hela tiden,så den andra har fått gömma sig bak pumpen dom sista dagarna.Så igår rann mitt tålamod över o jag flyttade mobbaren till mitt andra kar.Så nu får dom vara utan sällskap av samma art.Båda två verkar trivas bättre så o är lugnare.Livet måste i allafall blivit bättre för den stackars mobbade.
Börjar förstå att det inte bara är glädje i akvarievärlden utan lite ledsamheter o bråk med.:(
Ha en bra dag.Elis.
#2 - 3 juli 2007 12:36
Detta med avlivning, huu! Har fått avliva en dräktig guppyhona som hade svårigheter med födandet, hon stod till slut upp och ner. Vilken avlivningsmetod man än väljer så tar det emot. F n har en ung hona en defekt, är pigg men bör ej sparas förstås. I 2 dagar har jag nu våndats över vad jag BÖR göra, VET att OM jag gör det går det FORT - men...BESLUTET! Varför kan man inte vara litet kallare?????

Annons