Interzoo genom min lins!.

#1 - 19 maj 2010 15:35
Hej hej.

Jag har hastat ihop ett urval av vad som föll mig i smaken från Interzoomässan 2010.

håll tillgodo
http://bramstnk.blogspot.com/2010/05/pics-from-interzoo.html
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 19 maj 2010 16:58
Tack för det - kul att kolla på de snygga fotona:D

Vad som slår mig när jag kollar på alla andras foton är att man ändå helt klart missade en himla massa trots att jag var "där" från att de öppnade kl. 09.00 på torsdagen tills de stängde kl. 17.00 på söndagen - det fanns verkligen enormt mycket att se på
#3 - 19 maj 2010 20:07
Snygga bilder Brams. Den här BTN-liknande bakgrunden var fin. Skulle nog passa i ett terrarium jag planerar...

Jag undrar hur de får dit alla akvarium, många ser ju nyplanterade ut men en del, även ganska stora burkar med växter i, ser alltför uppväxta ut, så dom måste nästan ha kånkat dit dom med växter och inredning i, (men utan vatten förstås)?

Jag lägger din länk till min interzoo-länksamling, Brams.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 19 maj 2010 20:15
petnym skrev:
Jag undrar hur de får dit alla akvarium, många ser ju nyplanterade ut men en del, även ganska stora burkar med växter i, ser alltför uppväxta ut, så dom måste nästan ha kånkat dit dom med växter och inredning i?

Det är ju olika beroende på vilken typ av akvarier man har. De rena växtakvarierna som t.ex. Tropica kör med har gått någon/några måndaer "hemma" och sedan töms de på vatten och flyttas och startas upp igen. Är det mer typ bakgrundsakvarier så är de nystartade akvarier.
Ett litet dilemma är dock att man endast har tillgång till kallvatten så man kan inte lägga i fisken direkt utan det tar minst ett dygn innan man fått upp värmen (man kör med riktigt stora doppvärmare). Därför har utställarna ofta en överenskommelse med någon grossist och de kommer dit med fisken 1 dygn innan mässan öppnar.

Jag har ju ställt ut några gånger så jag vet ungefär hur det funkar
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 19 maj 2010 20:17
petnym skrev:
Den här BTN-liknande bakgrunden var fin. Skulle nog passa i ett terrarium jag planerar...

Hela möbeln inklusive modulerna var riktigt snyggt - vad modulerna specifikt kostade, men hela möbeln kostade över 10.000 kr
#6 - 19 maj 2010 20:24
Hela möbeln inklusive modulerna var riktigt snyggt - vad modulerna specifikt kostade, men hela möbeln kostade över 10.000 kr

Jag får nog hålla mig till mina Zoopet-vinster... ;) Kanske komplettera med någon modul i matchande färg.
#7 - 20 maj 2010 06:35
petnym skrev:
Jag får nog hålla mig till mina Zoopet-vinster... ;) Kanske komplettera med någon modul i matchande färg.

Jag vet att det snackades om det där akvariet, jag minns också att det var ganska högt pris, men inte vilket.
Vi (akvarieteknik) handlar ju från Ekol så det är nog ingen omöjlighet att få tag på modulerna om du skulle vilja. Om jag kommer ihåg det så kan jag kolla priset mest för skojs skull...

Jag måste säga att jag såg ganska många kar som var nyinstallerade men som var riktigt snygga ändå... sen klår det ju inte de som gottat till sig men...
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 20 maj 2010 08:09
brams skrev:
Jag vet att det snackades om det där akvariet, jag minns också att det var ganska högt pris, men inte vilket....

Jag tyckte som sagt att hela möbeln var riktigt snygg så därför frågade jag dom efter konsumentpriset - la inte på minnet exakt vad han sa men det var som sagt över 10.000 kr i alla fall.

Akvariet var för övrigt på 60 liter.

Annons