Intresse för zoopetritt?

#1 - 5 augusti 2008 09:17
för några år sedan var vi ett gäng zoopetare från Göteborgstrakten o halland som stack iväg på uteritt. Första gången med islandshäst o andra gången med lite blandad kompott. Fantastiskt treviga utflykter bägge gångerna.
Nu har Muppins härliga bilder från hästryggen påmint mig om hur kul det var så jag tänkte kolla om det finns intresse för att göra om detta?
sjöjungfun nappar väl?
Sist var vi folk med ridvana om än några ringrostiga (dvs jag...:D).
Kom gärna med förslag på turridningsställen.
#2 - 5 augusti 2008 10:17
jag vill följa med men jag bor i fel ände av sverige >:( annars så finns skansens gård i uddevalla där jag var på ridläger för några veckor sen, helt underbar natur och jättesnälla islandshästar. max 95 kg får man väga om man ska rida på dom.
#3 - 5 augusti 2008 10:51
Det hade varit skoj och slängt upp frugan på en islänning men hon är som dom flesta hästägare det är bara sin egen häst som gäller.

Thomas
#4 - 5 augusti 2008 12:37
Naughty; ja det är synd ibland att det är ett så avlångt land...
Thomas; jo så kan det vara... ( OT; Hur har det gått med fölet?)
#5 - 5 augusti 2008 14:11
Är lite småsugen, men det var Läääänge sedan och jag är aningen småtung, till när är det beräknat att äga rum?
#6 - 5 augusti 2008 14:26
Morellen skrev:
Naughty; ja det är synd ibland att det är ett så avlångt land...

Thomas; jo så kan det vara... ( OT; Hur har det gått med fölet?)

Det blev tyvärr inget föl men hon har varit uppe hos hingst igen så nästa sommar hoppas vi.

Thomas
#7 - 5 augusti 2008 14:28
Jag är givetvis intresserad! :D
#8 - 5 augusti 2008 14:44
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det hade varit himla kul med en tur igen :)[/COLOR][/FONT]
#9 - 5 augusti 2008 18:53
Det skulle vara jätteroligt! :)
#10 - 5 augusti 2008 21:25
behöver lite fler förslag. Det har väl varit halland bägge gångerna innan?
#11 - 6 augusti 2008 07:00
Nja, en gång i Halland (runt Kungsbacka någonstans va?) och en gång utanför Båstad (Skåne)... ;) :D Vi kan väl försöka mötas någonstans "på vägen" om vi hittar något lämpligt ställe... Vill ni rida islandshästar eller något annat?
#12 - 6 augusti 2008 08:56
Sveriges största Islandshästgård finns här http://www.kvarnbacka.se/ och jag är definitivt med om vi ska dit.[:-15]
#13 - 6 augusti 2008 21:45
Det hade varit kul, men sverige för långt..
#14 - 6 augusti 2008 21:51
Åh.. Annars har vi Islandshästar på Söderåsen oxå [:o]

Tar ni er dit kommer jag oxå :)

Det var alldeles för länge sen man satt på hästryggen och jag saknar mina små pållar. Hade ponny fram till jag vart tvungen att betala själv. Då skulle det ju isf bli byte till storhäst och utan egna pengar skulle det bli aningen svårt..

Vill oxå rida och pussa mjuka mular :(
Guest
#15 - 6 augusti 2008 22:29
Nina82 skrev:
Vill oxå rida och pussa mjuka mular :(

Var ute i skogen 2H innan i kväll på min Islandshäst.
(bara för att retas lite);):p

@Thomas&Anna
Sen trots att jag har två egna hästar så rider jag faktiskt andras, både i yrket och när tillfälle ges. Älskar faktiskt att rida andras hästar, man lär sig oftast mer då....:)
#16 - 6 augusti 2008 22:34
Anettejt skrev:
Var ute i skogen 2H innan i kväll på min Islandshäst.

(bara för att retas lite);):p

Mmm... Skönt det hade varit att slippa tjat, gnäll och måsten i 2h [:o]
Guest
#17 - 6 augusti 2008 22:38
Nina82 skrev:
Mmm... Skönt det hade varit att slippa tjat, gnäll och måsten i 2h [:o]

Ja men inte minst så är det den bästa återställare kan man ge sig.
Bara du, hästen, och naturen. Man släpper liksom alla problem o tankar och bara njuter av sin fyrfota vän som töltar så glatt med spetsade öron.
Vem kan vara på dåligt humör då?? :)
(Sorry för all OT)
#18 - 8 augusti 2008 09:20
Låter jättekul!
Western kanske vore nåt?
#19 - 8 augusti 2008 10:42
Många tycker det låter kul, och det är ju jättekul!!
Men varför inte börja med NÄR, så ger sig nog VAR sedan.
Dessutom finns ju möjligheten att samåka från olika ställen. Jag t. ex bor i Stockholm och har fem platser i bilen. Det är nog snarare svårt att komma iIFRÅN en viss tid än att komma TILL en viss plats.

Eller är det självklart detta är till sommaren 2009?
#20 - 8 augusti 2008 11:00
Anettejt skrev:
@Thomas&Anna

Sen trots att jag har två egna hästar så rider jag faktiskt andras, både i yrket och när tillfälle ges. Älskar faktiskt att rida andras hästar, man lär sig oftast mer då....:)

Det är bara fjording som gäller för Anna men fjordfolk är ju lite speciella:D
Skulle aldrig få upp henne på en islänning

Thomas
#21 - 8 augusti 2008 11:48
I'm in! ;) Lääängesen man satt på en hästrygg men ljuvligt härligt är/var det. Har dåligt med turridningsförslag dock och kommer behöva en plats i en il om det blir dags..
#22 - 8 augusti 2008 13:43
Det är bara fjording som gäller för Anna men fjordfolk är ju lite speciella:D

Skulle aldrig få upp henne på en islänning

Thomas

Äh, jag rider fjording "till vardags" (är medryttare) men rider lika gärna islänning... ;) :D
#23 - 8 augusti 2008 17:46
Våga dock inte välja någon uteritt med 18-års gräns!
(såg att de hade sådan gräns på "Drömritten" på islandshästgården som det länkats till tidigare)
#24 - 8 augusti 2008 17:51
Jag skulle gärna hänga på om det inte blir alltför långt från Uppsala.

Har inte suttit på en häst på två år, så det skulle vara riktigt kul.:)
#25 - 10 augusti 2008 09:42
Jaag har ingen aning om när eller var, jag ville bara kolla upp hur många som var intresserade. Det hade varit riktigt kul att välja nått ställe där vi kunde sammanstråla från olika ställen men det kräver väl lite planering misstänker jag.
Bilagor:
#26 - 10 augusti 2008 11:24
Jag tyckjer fortfarande att vi ska bestämma ett NÄR först, kolla sen upp vad som finns och var, så ger resten sig.
Eftersom planering tar tid så undrar jag;
-påsken 2009
-försommar
-sensommar?

en idé som just precis nu kom upp i huvudet, är att det finns ju häst-och-vagn-turer också, det kanske kunde vara en idé att kombinera så kan fler följa med, som kanske är för rostiga-tunga- skraja för en ritt?
dum idé?!?
#27 - 10 augusti 2008 17:07
Mumin skrev:
Många tycker det låter kul, och det är ju jättekul!!

Men varför inte börja med NÄR, så ger sig nog VAR sedan.

Dessutom finns ju möjligheten att samåka från olika ställen. Jag t. ex bor i Stockholm och har fem platser i bilen. Det är nog snarare svårt att komma iIFRÅN en viss tid än att komma TILL en viss plats.

Eller är det självklart detta är till sommaren 2009?

jag hänger med om vi samåker :D
#28 - 11 augusti 2008 12:24
Oooh, vad det låter roligt... men jag är alldeles för långt borta...
#29 - 11 augusti 2008 13:27
verklar ju iaf finnas ett intresse... så NÄR skall vi sikta på detta evenemang?
kom med förslag
#30 - 11 augusti 2008 16:03
Jag kan i princip när som helst (i alla fall när första lönen har trillat in ;)) och rider helst på hösten eller våren. Om man väljer ett ställe vid havet så finns det ju många gånger möjlighet att rida på stranden från mitten av oktober (till någon gång i april??) om man skulle vilja det.
#31 - 12 augusti 2008 20:32
höst eller vår låter fint för min del med...
O rida på stranden är ju kul, minns fortfarande hur sandig jag var efter galopper på Läsö:p Jiha!Mumins förslag med vagnsskjuss för den ovane som ändå vill hänga med är ju inte så dumt. Jag tyckte det var bra att vi var hyffsat jämna de förra gångerna så att alla kunde hänga med i galopper:D

Är lite sugen på att testa westernridning nån gång men då är det ju knappast uteritter som lockar
#32 - 13 augusti 2008 23:53
Jag skulle oxå vilja hänka på Oktober skulle funka, för min kalender är inte fulltecknad i oktober än. Sedan har priset och var en avgörande betydelse ca 400kr för turen ok och en 200-300kr i resa. Vet om ett trevligt ställe att rida isalndshäst på, Hällstadkronogård.

Annons