Sydamerikanska ciklider som är "stora" och kan funka med dvärgciklider är t.ex Scalare, flaggciklid, nyckelhålsciklid, och arterna i släktet Guianacara kan nog funka också. Bland centralamerikaner skulle nog t.ex Cryptoheros sajica, och Archocentrus multispinosa kunna funka. Guldsömmen är inte att rekommendera med små och/eller timida arter.
Ett exempel på vad du skulle kunna ha, är ett flaggciklidpar (har ett själv, se min avatar), som håller till lite högre upp, ett par bolivianska fjärilsciklider (tåligare, och lättare att få frisimmande yngel av än den vanliga), och kanske ett par kurvciklider, eller den nära släktingen Laetacara dorsiger. En grupp pansarmalar sitter heller inte fel, tänk på att de vill ha fin sand bara. En hane och hona av "vanlig" Ancistrus kan också vara bra. De är hyfsade på att äta alger, och är lättlekta. Ett tetrastim kan få avsluta det hela. Jag faller själv ibland i fällan att skaffa för många olika arter, vilket kan ge ett rörigt intryck, tycker det ser trevligare ut, om man håller nere antalet arter lite, men har fler av varje istället, och fiskarnas naturliga beteenden kommer nog fram mer då.
Jag har som sagt flaggciklider själv, och med dem går bl.a ett litet sajicapar, Corydoras panda, Scleromystax barbatus, Ancistrus dolichopterus (L183), och vitfenade rosentetror.