IRON MAIDEN Ullevi 2008

#1 - 27 juli 2008 00:58
Ja säger nästan som Bruce Dickinsson sa på scen..........

Ullevi you are the best stadium to play on !

Och jag säger bara så att Ullevi, du är den bästa stadion att se MAIDEN på !

Gott damn it vilken kväll alltså, för ut var den ofantligt ösiga Aces high och sist ut var Hallowed be thy name och därimellan så spelades det allt mellan fear of the dark som f.ö är bäst live och så fick vi höra the trooper och även heaven can wait och moonchild och en attans massa andra superhits.
Helt otroligt hur man fascineras av energin hos dessa unga 50 åringar som far runt på scenen som speedade ynglingar på droger :D
Jag verkligen älskar IRON MAIDEN och ska faktiskt se mig om efter en riktigt bra tattoo studio i New York om en månad när jag ska dit och gadda en Eddie på vänstra armen.

Motivet är redan bestämt också men det håller jag lite hemlich tills den är klar ;)

Må väl zoopet nu ska jag gå och lägga mig.
Kom hem för en stund sedan och resan hem i blåe volvon gick lite fortare än lagligt men som vanligt kom man hem safe and sound :)
#2 - 27 juli 2008 07:59
Ashäftigt sist jag tittade på dem,men denna gången kunde jag inte då hade du riktigt roligt med andra ord!!!!ska du ha en stor Eddy som går ner på hela armen eller den lilla Eddy som blir lite mindre av att den görs i New York är ett minne för livet.
#3 - 27 juli 2008 08:22
Vafan 2 zoopetare sm var på samma ställe utan att se varandra. Det var en helt underbar koncert. Hade bättre platser än förra gången och bättre ljud. Extas rakt igenom. Lite trött nu dock.
#4 - 27 juli 2008 10:17
Det som var lite skoj igår var att 10 platser från mig o gumman satt en annan fiskpolare oxå.
Joel som jobbat på simontorp som en del känner och hans brorsa var på plats oxå.
Det var säkert massa fler zoopetare på plats än vi oxå Tenkare ;)
Tror du inte d ??
Efter showen var slut så kom jag o gumman ner precis när vakter spärrade av så att bandet kunde lämna arenan utan förhinder men jag såg dom i svarta minibussar och bakom dom tonade rutorna så skymta man både Adrian Smith och Jannick Gears och jag såg Bruce i en annan innan dom försvann.
Dock lite klent dom kunde fått stanna 2 minuter och skrivit autografer minsann !
#5 - 27 juli 2008 12:16
hoho.. e vi zoopare lite av iron maiden diggare då? :) hade en bekväm sittplats o tyckte konserten var kanon.. e ingen jätte fan av dem men diggade avenge sevenfold (ngt sådant) hårt!!
#6 - 27 juli 2008 14:33
Hur många var där igår ca 40-50000??jag har aldrig varit på Ullevi och sett dem det måste vara en upplevelse
#7 - 27 juli 2008 16:25
56000 har jag för mig.
Hade också sittplats men det var bara dom 4 sista låtarna man satt ner. När benen gav upp.
Kanske göra nästa gång till en zoopet maiden utflykt?
#8 - 27 juli 2008 16:56
Ni skulle varit med när farbror var och tittade på Bruce Springsteen -85, det var tider det, visst var det bättre för?
#9 - 27 juli 2008 17:28
Skulle varit kul att se dem. De är verkligen bra. Men 50 är ingen ålder:D Fråga mig:p jag är snart där
#10 - 27 juli 2008 17:29
Ja va med där. Stod nere på plan, ca fem meter från stängslet. Hoppade och sjöng med som en galning! Har ont både i halsen och i ett knä idag. Men fan det var det värt!
Har lyssnat på maiden sen jag gick i högstadiet för ja 15 år sen. Nu äntligen fick jag chansen att se dom.
Det var magiskt.
#11 - 27 juli 2008 18:40
Jag hade 10 gångs jubileum igår på Ullevi :D

Har varit på 9 tidigare så detta var 10:e igår ;)
#12 - 27 juli 2008 18:52
Det var min femte, och fler ska man hinna med. Hmmm, halvjubileum för mig då. Får tragga på chefen så han gör föer sådana saker för mig. Betalade biljett, resa och annnat. typ en kickoff innan man börjar jobba igen på måndag. :(

Annons