Pillade lite med karet idag, skrapade rutor, ansade växter osv. det bler rätt grumligt och försvann inte, så kjag tänkte att amn aknske skulle sätta ny vadd i ytterfiltret, om den satt igen. Kopplar loss filtret, plockar isär det och bytar ut vadden som mycket riktigt är genomskitig.
Nu ska jag ju bara sätta ihop allt igen och koppla in det, vilket brukar gå smidigt. Dock inte den här gåpngen. Först får ajg itne ut all luft ur slangarna och filtret låter skumt. sen märker jag att dte läcker runt om hela längs packningen, som ett jävla såll. lite irriterande. försöker med och utan "inredning" (ofall jag skulle råkat ha för mycket), flyttar packningen lite, smörjer packningen, kollar så att inget är emellan. ingen skillnad. till slut flyttar jag packningen in i slåren i locket, jag minns inte riktigt hur den ska sitta. det avr dumt gjort. när ajg skulle trycka på locket kom packningen i kläm och en av klämmorna man låser ihop skiten med bröts av. (vid det här laget sparjkar jag hårt i en dörr och bryter nästan tån). kommer fram till att jag har ett eheim professional stående tillhörande min far. fyller det med mitt gammla filtermaterial och kopplar in det på två sekunder.
Lite irriterande dock, när jag tänkt sälja just det karet med det filtret. Någon som vet om spännena finns att köpa lösa? Och vad mitt problem kan berott på?