Jack Dempsey yngel

#1 - 23 maj 2007 18:22
Hej. Har i dag fått yngel av Jack Dempsey, en hel massa yngel. Vore roligt om några kunde klara sig. Är det nödvändigt att flytta ynglen till ett annat akvarieum för att det ska finnas en chans att klara nån? När ska jag göra det isåfall?
#2 - 23 maj 2007 18:26
Det beror på vad du har för andra fiskar, och hur många. Det bästa är att låta föräldrarna sköta dem, om möjligt.
#3 - 23 maj 2007 18:29
Tack för ditt svar.
Jag har två blåciklider, 6 skalarer, två paletter och malar....

Behöver jag stoppa i extra mycket växter eller flytväxter för att öka oddsen?
#4 - 23 maj 2007 20:28
Jack dempsy är en fisk som har det mest roande yngelvårdsbetende av alla fiskar som jag någonsin har ägt. Det motstånd som du nämner borde inte vara något som helst problem för dina boxare.
Mitt råd är att ta inträde av dina kompissar för att sitta och se på showen.
#5 - 24 maj 2007 18:04
Ja, dom vaktar dom verkligen och har tagit över akvariet helt kan man säga :-) Men från att ha varit massor, massor med yngel är det idag bara ca 20 kvar. Det räcker mer än väl men jag blir orolig att alla ska försvinna....ska jag använda nåt speciellt foder nu eller kan jag fortsätta som förut? Har både flingfoder och små pellets.
#6 - 24 maj 2007 19:27
Köp protogen (infursorier) på närmaste akvarieaffär det kan dom äta tills dom kan ta mortlat flingfoder
#7 - 25 maj 2007 04:44
Tack för ditt svar men för tillfället behövs inget yngelfoder......fanns inte en enda kvar i morse, men nu vet jag till nästa gång. // Carina

Annons