:)
Jag klippte i Windows Movie maker som följer med både Xp och Vista. Det var 35 minuters material från början. Det gula ljuset skulle man säkert kunna fixa om man hade ett proffsigare program som Directors cut eller så, det är akvarie(lysrörs-)belysningen som gör det fula ljuset.
Det dåliga är att jag fick välja mellan musik eller berättarröst, helst ville jag ha både och.
- Med tanke på Windows Movie Maker´s ytterst begränsade möjligheter till mer än att klippa och lägga på ljud tycker jag den fungerade bra - filmen.
Det enda sättet att lägga på ljud/speakerröst är att mixa detta först - sedan lägga in det. Men det är betydligt enklare om man kan sitta med den färdiga filmen och lägga på speaker. Då blir det mycket enklare med synkronisering mellan bild-röst.
Vad du kan göra är att skriva ned en "manual" som kan "bifogas" till den som verkligen vill prova odling enligt ditt koncept.
PS. Sitter själv numera och försöker lista ut vad man kan använda Windows Movie Maker till. Kanske måste man leta reda på ett annat program - i alla fall.