Jag klappade Lassie.

#1 - 6 april 2005 07:42
Vi har inte haft nån sån tråd va?
Alltså varianten "Min bror gick i parallellklass med Johannes Brosts syster" träffat-nästan-kändis. Fanns i Expressen (?) för länge sen.

Jag börjar.

I en annan tråd pratas det film och bla nämns "House of Sand and Fog". Min man har varit ihopa med frun till han som har skrivit boken. Fast då var hon inte fru, förstås..

Nån annan som "klappat Lassie"?
#2 - 6 april 2005 07:57
Jag "känner" Lina Englund från filmen "Vinter viken" Hennes släkt har hus på Rödlöga.
#3 - 6 april 2005 08:05
Jag vet inte om detta räknas in, men lite kul är det iaf: jag såg Cardigans spela live på en liten scen inne på Länsmuseet i Jönköping. Och detta var ett par år innan de slog igenom och blev kända utanför Jönköping.:p Känner dem dock inte.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 6 april 2005 08:10
Jag snackade med kungen när han var aspackad och raglade runt på gatorna med en 18-årig spacklad blondin i kortkort som satt på hans axlar.
Det var 1968 (innan han blev kung) i Paris på Frankrikes nationaldag - men ändå.
#5 - 6 april 2005 08:13
Just det ja, träffade Magnus Härenstam för 10-talet år sedan. Vi satt vid samma fikabord under en paus på en konferens och jag har iaf skakat hand med han.

Kjells möte med den blivande kungen leder klart, tycker jag!:D
#6 - 6 april 2005 08:24
Jannike Björling/Borg har hjälpt mig att fickparkera.
Putte Wickman har klappat min hund.
:-D
#7 - 6 april 2005 08:50
Jag har snackat med Per Oskarsson på en hästtävling och tog en kaffe med honom.

Så det så! *asg*
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 6 april 2005 09:01
Lite "branchkändisar"

När jag var en på en zoomässa i Paris (återigen Paris faktiskt) för några år sedan så stod jag och snackade med en kompis när en person i medelåldern (bredvid honom stod en äldre farbror) klappade mig på axeln och undrade (på engelska) om jag hade tid en stund.
Ja visst sa jag - är lite upptagen just nu men är snart färdig - och babblade vidare om nått oväsentligt en stund med kompisen.
Si så där 5-10 minuter senare när jag babblat färdigt så vände jag mig till de två som snällt stod kvar och väntade - när de presenterade sig så visade det sig att det var far (ägaren) och son (VD) Eheim.
Det blev ingen affär:(

Har träffat och pratat med sonen ett par gånger efter det - men några affärer har vi aldrig gjort.
#9 - 6 april 2005 09:18
[CENTER][FONT=Comic Sans MS][COLOR=RoyalBlue]Jag har blivit trampad på foten av förre statsministern Ingvar Karlsson, så nog fattar jag varför den snubben kallades för "Foten" !!!! *aj*
Inte bad han om ursäkt heller......

Skakat hand med hon Leeni Björkman ( inte för att det är någe att skryta med men i alla fall ) [:O] [:O] [:O] [:O] [:O]
[/COLOR][/FONT][/CENTER]
#10 - 6 april 2005 09:22
En gång kom Ingemar Stenmark in i mitt kök... när jag satt iklädd morgonrock, var rejält bakis och kämpade med att få i mig en kopp te... vad kunde man annat säga än... God morgon... :-)

Hur det gick till.... ja, det får ni allt fundera på :-)
#11 - 6 april 2005 09:23
Kom på en sak till, har bytt några ord med Olof Palme året innan han blev mördad. Han kom på besök till vår gymnasieskola och valde (?) vår klass när han skulle prata med några studenter.
#12 - 6 april 2005 09:24
Min mamma var ute med hunden, som är en liten chihuahua (1.2 kg). Hon gick förbi några fotografer som stod och plåtade en tjej. Plötsligt kom tjejen farandes och undrade om hon fick låna hunden till att vara med på ett foto. Det visade sig vara Nina Persson från Cardigans och bilden kom i tidningarna senare.
#13 - 6 april 2005 09:31
[CENTER][FONT=Comic Sans MS][COLOR=Orange]Kom på en grej till....hmm....några grejer till.....

Dels så har jag gått kollikrock med han Paulo Roberto på stan då det var mycket folk på trottoaren..... :p :p :p

Sen så har min far ledsagat han kungen & drottningen på guidad tur då de var klar med de nya bergsrummen på Käppala Reningsverk och skulle inviga dem.
Min mors bror var innan han gick i pension, ansvarig för varje gång som han Kungen & Co skulle ut och flyga.

Sen så har jag skakat tass med han Ulf Adelsohn....samt med japans dåvarande utrikesminister. Denne minister kom senare ner och ville ta kort av mig iförd min kimono, som jag tatt på mig dagen till ära och höll på att reta gallfeber på dåvarande kommunalrådet i Österåker.[/COLOR][/FONT][/CENTER]
#14 - 6 april 2005 09:38
Värst vad man kommer på... har hälsat på f.d. ÖB Stig Synnergren när jag gjorde högvakten på Kungliga Slottet i vår huvudstad.
#15 - 6 april 2005 09:51
Min katolska hustru är i alla fall avis på att jag såg påven Joahnnes Paulus II på 5-10 meters avstånd i Uppsala en gång i tiden. Sedan har jag fört politiska diskussioner med Carl Bildt, Anders Björk och Per Unckel.
#16 - 6 april 2005 09:51
Ja jag får väl vara värst då!:cool:

Jag har kramat allas vår zoopetkung Kjell F och dessutom varit på hans kontor och tittat på hans firrar!:D

Slå det om ni kan!;)
#17 - 6 april 2005 10:08
Sett vår kung/drottning

Sett Thailands Kung

Sett Japans Kejsare (inte alla som har sett en kejsare ;) )

Sett opisitionsledare i Thailand kommer inte ihåg vad han heter, en galning med en slägga iaf.

rest med Siv Malmkvists son i Indien

Tagit kort på massvis med thailändska kändisar på röda mattan under Mtv Music Aid i vintras men vet i princip inte vem någon är :) (ja en del amerikaner men vet itne vilka dom är heller =) )

Träffat good charlotte (eller hur det stavas) och Alicia Keys på presskonferans innan Mtv music aid.

träffat bangladeshs utrikesminister.

ps.
även fått Kjell F att se ut som en troffe (även fast han fuskade ;) )
ds.
#18 - 6 april 2005 10:12
[QUOTE=Marie J]Ja jag får väl vara värst då!:cool:

Jag har kramat allas vår zoopetkung Kjell F och dessutom varit på hans kontor och tittat på hans firrar!:D

Slå det om ni kan!;)[/QUOTE]

[CENTER][FONT=Comic Sans MS][COLOR=Indigo]Bockar å bugar av djupaste vördnad..... ;) ;) ;) ;) ;) [/COLOR][/FONT][/CENTER]
#19 - 6 april 2005 10:31
Hmmm heter väl jag mötte lassie??
Och handlar väl om personer som känner personer som har en kusin som har en morbror osv osv som mött, sett en kändis eller liknande.

Vilka ni själva träffat passar väl inte inn här egentligen.
#20 - 6 april 2005 10:33
men nu heter inte tråden jag MÖTTE, utan jag klappade så här råder andra lagar :)
#21 - 6 april 2005 10:36
Mötte eller klappade eller vad det nu var. Möter man en hund så klapparr man den väl?
#22 - 6 april 2005 10:38
bara om man har frågat ägaren först!
#23 - 6 april 2005 10:47
[QUOTE=jimel]Hmmm heter väl jag mötte lassie??
Och handlar väl om personer som känner personer som har en kusin som har en morbror osv osv som mött, sett en kändis eller liknande.

Vilka ni själva träffat passar väl inte inn här egentligen.[/QUOTE]

Och!!!!????
#24 - 6 april 2005 10:54
Jag har varit med min dotter när hon träffade och intervjuade P!nk och när jag var yngre servrade jag på Tomas Ledins barndop.......
#25 - 6 april 2005 11:02
Min bror skjutsade hem Tone Norum i sin bil.
#26 - 6 april 2005 11:05
Ännu mera. För nåt år sedan var det en aktivitetsdag på området där vi då bodde. Då uppträdde Linda Lampenius och dottern var nära att få en autograf :D , precis när det var hennes tur stängde livvakten bildörren och de var tvungna att åka... Dessutom uppträdde Amy Diamond (ni vet, 12-åringen med hiten 'What's in it for me') och av misstag stötte hon till dottern med armen nedanför scenen efter hennes uppträdande! :D

Har bytt några ord med megastjärnorna (humm...) Nina o Kim (kommer nån ihåg dem?) när de signerade en skiva till dottern.

Å när jag var liten sisådär 10-12 år var vi på Gröna Lund och bakom oss i kön till sockervadden stod norrmannen Jon Skolmen (Sällskapsresorna m.m.) med sina barn! :D
#27 - 6 april 2005 11:10
Jag tror jag kan komma på minst ett hundratal "storys" här - vi tar några få till att börja med... :D

Min morbror bodde granne i många år med Finlands f.d. president Kekkonen.

Thåström har suttit i min mammas kök på landet och druckit bira.

Bosse Larsson har suttit en timme på en demo i en bar som en av mina ex hade spelat in. (Dom vågade inte be honom flytta på sig)

Min svärmor var au pair hos sir Laurence Olivier.

En av mina vänninor har jagat Thomas di Leva över en parkeringsplats medan hon hysteriskt skrek hans namn. (Han kom undan)

Min sambos f.d. fru har hällt en öl över Johannes Brost.

Jonas Gardell har kastat köttbullar på en arbetskamrat till mig.
#28 - 6 april 2005 11:17
Min brorsa har en kompis som är släkt med Mikkey Dee, trummis i Motörhead, och var med backstage efter en spelning de hade.
#29 - 6 april 2005 11:19
[font=Comic Sans MS][color=red]Jag har träffat, lunchat och fått kram av Andreas Ravelli, tvillingbror till något mer kände Tomas. :D [/color][/font]

[font=Comic Sans MS][color=red]Sedan har jag sett Floyd Pattersson promerera förbi huset (där jag bodde som tonåring) dagen efter att han sprungit Göteborgsvarvet, hans bror bodde en bit därifrån. I samma område som Glenn Hysén. :) [/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000][/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000]I somras skulle jag hämta hem min son hos en granne och vandrar in bakvägen i deras trädgård och där sitter Alexandra Zazzi med sällskap och dinerade. :o [/color][/font]
#30 - 6 april 2005 11:23
Oooh, en namedroppingtråd hehe

Har sålt popcorn till Magnus Härenstam och mjukglass till Shaking Fredrik (nån som vet vem det är nuförtiden?)

Åkt berg och dalbana med Pernilla Walgren och Emilio Ingrosso

Känner mannen som promotade Cardigans innan de slog igenom

Sjungt på samma scen som Ulf Lundell (förvisso dyngrak klockan 3 på natten och utan publik)

Pratat med Kristina Lugn

Jobbat med Lasse Beicher och Gun Jönsson

Gnällt på Fredrik Reinfeldt om att diskjockeyn inte hade Coconut Woman av/med Harry Belafonte

Snackat med "PG" från Tipsreklamen efter att vi festade loss efter en föreställning som han gästspelade i (snyggt jobbat PG)

Fått beröm av "Pillan" under en tid då jag var Pizzabagare (ooh, detta var den godaste pizzan jag någonsin ätit...)

Serverat KPLM(r)'aren Sven Wollter

Uhm... uhm... hmm... mer då...

Uh jo, jag har hotat Ian Wechtmeister med stryk efter att han (tankad) tafsat min dåvarande flickvän på brösten under Karaoke SM -94 (jojo, så nördig vart jag)

Guuuud... va tramsigt hehe
/J
#31 - 6 april 2005 11:25
Argh! Glömde att jag har en autograf av Hajk-mannen Bengt Alsterlind. (om inte det ger nördpoäng så vet jag inte vad som gör det...)

/J
#32 - 6 april 2005 11:27
När jag läser detta så kan jag inget annat än skratta. Dom säger att vi akvarister är Nördar men oj vad mycket folk vi träffar. Så så osociala kan vi väl inte vara?

Min dotter har suttit vid samma bord på en bar i sommras och skålat med Magnus Uggla, och det är därifrån jag fått uttrycket " hörde jag skål? SKÅL!"

Vid samma bar har hon träffat Mendez

Hon är kompis med Reza från popstars (eller om det var famefactory)

Hon har festat med Zlatan

Fasiken var hon får uppleva mycket som endast är 19 år.
#33 - 6 april 2005 11:29
Simmade "tillsammans" med Pillan på simhallen jag jobbade på.
#34 - 6 april 2005 11:41
Har sålt popcorn till Magnus Härenstam och mjukglass till Shaking Fredrik (nån som vet vem det är nuförtiden?)

Oh, ja! Shakin Fredrik sparkade en fotboll på mig när jag gick i sjuan eller åttan.

Min brorsa har en kompis som är släkt med Mikkey Dee, trummis i Motörhead, och var med backstage efter en spelning de hade.

Jag har blivit nobbad av Lemmy i Motörhead face to face. (Lovar att jag inte stötte på honom -jag var bara ett jobbigt fan)

Jag har dessutom jämfört min tunglängd med Gene Simmons i Kiss (och ja, jag tror snudd på att jag vann :p )
#35 - 6 april 2005 11:51
[QUOTE=Lenita]Jag har dessutom jämfört min tunglängd med Gene Simmons i Kiss (och ja, jag tror snudd på att jag vann :p )[/QUOTE] Upp till bevis.:D
#36 - 6 april 2005 11:58
Frugan o jag var på Los Naranjos Golfklubb i Spanien när en man kom gående mot oss. Hej säger frugan. Hej svarar han. Känner du honom frågan jag och hon svarar Oja. Vad heter han då frågan jag? Det kommer jag inte ihåg säger frugan med jag känner honom. Det var Sean Connory, mr Bond himself :D
#37 - 6 april 2005 12:01
[QUOTE=kaj.p]Frugan o jag var på Los Naranjos Golfklubb i Spanien när en man kom gående mot oss. Hej säger frugan. Hej svarar han. Känner du honom frågan jag och hon svarar Oja. Vad heter han då frågan jag? Det kommer jag inte ihåg säger frugan med jag känner honom. Det var Sean Connory, mr Bond himself :D[/QUOTE]
Respekt! :cool:
#38 - 6 april 2005 12:03
Ang Sean Connery hälsningen
Min pappa gjorde samma sak med nån nyhetsuppläsare från TV vid ett tillfälle. Efter en stund kom han på vilken miss han gjort (de var på nåt möte nånstans eller liknande) så han gick fram o bad om ursäkt. Tv-killen berättade då att det är jättevanligt, och att man "i branschen" bara hälsar tillbaka!
#39 - 6 april 2005 12:06
Sven Wollter var mycket finklädd på ICA Bengtsson i Strängnäs i julas.
Jag har under en X-2000-resa pratat med Erik Fichtelius om hans pappas teorier om människans ursprung som en strandapa och om varför pappan lämnade professuren i Uppsala och blev distriktsläkare istället. Detta efter det att Erik vaknat upp efter att lossats (?) läsa budgetpropositionen
#40 - 6 april 2005 12:09
På vättertåget har jag spanat in både Bo Lundgren och Maud Olofsson.
Något förvånat eftersom de var på den tiden Gudrun Schymans taxiresande var på tapeten.
Margareta Dahl åkte däremot första klass i Uppsala-pendeln
#41 - 6 april 2005 12:11
Erik Penser med fru skulle till Kastrup (Köpenhamns flygplats) en kväll när jag skulle med tåget till Köpenhamn (dansk pojkvän). Det var första gången med tåg och de undrade om jag hade koll på stationerna osv. Sen kom vi att sitta o småprata större delen av tiden (20 min). Jättetrevlig.
#42 - 6 april 2005 12:32
Min flickväns bror har skakat hand och pratat lite med norska utrikesministern (i samband med tsunamikatastrofen) och dessutom varit med i norsk teve (av samma anledning).

Jag har spelat ett datorspel som en kompis till mej hade lånat från Orups dåvarande frus (Sofia Eriksson) halvbror, som i sin tur hade lånat det från Orup. Dvs. jag har spelat ett datorspel som tillhörde Orup. (En annan vän har cyklat in i Orups bil. Med Orup i bilen. Som kom ut ur den och var arg.)

Min flickväns kompis kompis var tjejen som blev ihop med den där gamla Monty Python-gubben härförleden.

Jag har flera gånger gått förbi Bengt Alsterlinds hus. Och därmed Ulf Schenkmanis hus, som enligt uppgift ligger precis bredvid. (Han har en rolig gammal telefonkiosk på tomten. Eller hade, han har ju nu gått bort. Telefonkiosken står dock kvar.)

Min mamma har jobbat ihop med Magnus Ugglas mamma.

Och, den bästa, som jag höll på att glömma. Jag har klämt ihop kinderna på Jonas Hallberg! Och dessutom tagit kort på det. :)

http://pg.photos.yahoo.com/ph/dinajel/detail?.dir=e95f&.dnm=2091.jpg&.src=ph

(Det är min hand som syns på kortet.)

Dessutom arbetar jag vägg-i-vägg med Dr Alban (eller åtminstone hans nattklubb, han brukar stå utanför och gorma) och jobbar i samma hus som kronprinsessans kille har sitt "kändisgym", och har därmed sett sessorna vandra till och från det gymmet ett antal gånger.

Men bor man i Stockholm så hör det snarare till ovanligheterna att *inte* se minst en kändis om dagen... :P
#43 - 6 april 2005 12:40
jag har åkt spårvagn samtidigt som leif "loket" Olsson och kristin kaspersen, fikat på cafe samtidigt som magnus uggla, tokstirrat när jag mötte thomas di Leva på avenyn och fått anders gernalts autograf...
Bästa lassie-merit; Min kompis sambo jobbade på samma företag som lena Philipssons syster (just det, jag har sagt hej till Lena philipssons syster med).
#44 - 6 april 2005 12:53
Jag har suttit och druckit en öl mitt emot Sven Wolter som gjorde det samma. :)

Min kompis har haft en flirt med Öscan från Farmen & Club Goa. :p

Min arbetskamrat har spelat teater ihop med Persbrandt och "känner" honom. Själv har jag gått bakom honom på en nattklubb där vi råkade befinna oss samtidigt - han ÄR lång! :D

En av mina fd arbetskamrater brukade festa med Alban, Brolin och gänget. [:-76]
#45 - 6 april 2005 13:09
[QUOTE=mckvinnan]Min kompis har haft en flirt med Öscan från Farmen & Club Goa. :p[/quote]
Haha. Killen som jag skrev c- och d-uppsats med har en kompis som varit tillsammans med Robinson-Zübeyde en kort period.

Och på tal om dokusåpakändisar så var mitt exexex en gång på samma fest som deltagarna i ett av de första Robinsongängen, inklusive Buba (vilket väl inte var nån större bedrift eftersom dom antagligen var på i princip alla fester som fanns att tillgå redan på den tiden...)

What Buba is doing, right this minute:

http://www.brommadjurklinik.se/
#46 - 6 april 2005 13:35
[QUOTE=RÖDLÖGA]
Och!!!!????[/QUOTE]

mmm mistänkte väl att det skulle komma sådanahära tråkiga reaktioner, typiskt för detta forum :( (och nu brakar väl helvetet lös för att man skrev så)

Men trådstartaren syftade på vad expressen tidigare hade haft med i sin tidning och det verkade som han/hon ville fortsätta på det spåret.
#47 - 6 april 2005 13:39
[QUOTE=RÖDLÖGA][QUOTE=Lenita]Jag har dessutom jämfört min tunglängd med Gene Simmons i Kiss (och ja, jag tror snudd på att jag vann :p )[/QUOTE] Upp till bevis.:D[/QUOTE]
Med åldern har jag slutat visa upp mig på freakshows, men fråga gärna mina systrar som tog med sig vänner hem bara för att de skulle få se dels min tunga och dels att jag kunde stoppa in hela handen i munnen.... :D

En av mina vänninor har klämt David Gahan (Depeche Mode) i rumpan på en nattklubb i London.

Min syster har stått bakom Lena Ph i kön till en nattklubb här i Jönköping när hon inte kom in. Hon skrek på bredaste småländska "Men känner du inte igen mig"

Dessutom var det jag som snodde Kurt Olssons sexpack folköl på backstageområdet i Hultsfred (-90 tror jag att det var)...
#48 - 6 april 2005 14:52
jag känner kristian saukonen som hittade den där kobran i hyreshuset,de ni:cool:
#49 - 6 april 2005 15:19
Min sambo och en kompis till oss träffade Alice Cooper på en "erotikaffär" efter en spelning. Bägge var då "häftiga killar med skinnjackor" men de erkänner att de blev väldigt töntiga när det kom till kritan och de stod där och stakade sig och bad om autografer =)
#50 - 6 april 2005 15:36
1. Jag har kört Lill Lindfors, Astrid Lindgren, Ernst-Hugo Gäregård, Magnus Uggla,
Magnus Härenstam, Agneta Fältskog i Taxi.

2. Min dotter går i samma klass som en av tjejerna A-Teen lillasyrra

3. Jag har varit dagmamma åt Orups x-frus lillasyster.

4. Orups son går i samma fotbollsklubb som min son.

5. Har stått 1 m från kungen och Silvia när de var på studiebesök här på Lidingö.

6. Känner Mikael Dorsin ("gammal" Djurgårdare)

7. Bor granne med värdens bästa bollkickare (enl Guiness)

8. Plus alla kändisar som man ser i affären, på gatan o dyl här på Lidingö.

Ganska bra jobbat eller hur?

Mojjan
#51 - 6 april 2005 15:51
[QUOTE=Mojjan]1. Jag har kört Lill Lindfors, Astrid Lindgren, Ernst-Hugo Gäregård, Magnus Uggla, Magnus Härenstam, Agneta Fältskog i Taxi.
5. Har stått 1 m från kungen och Silvia när de var på studiebesök här på Lidingö.
[/QUOTE]

Sex kändisar i en enda taxi - wow... :D
Jag glömde bort att Silvia ramlade in i samma utställningsbås som jag satt i för att ta blodtrycket var det 1987 i Borlänge. Hon var minsann sexig på den tiden.
Mitt uppdrag på mässan ifråga var att fotografera Silvia med mammografiapparaten (Dalarnas stolthet - Kopparbergsstudien) vid invigningen.
#52 - 6 april 2005 15:59
Fick nyss veta att jag imorgon kommer att ha pratat med dem i The 69 Eyes.. eh.. inte så lite fånigt nervös... [:-10]
Kunde de inte åtminstone vara liiite äldre och fulare? ;)
#53 - 6 april 2005 16:09
Nu ångrar jag faktiskt lite gamla synder...
För 10 år sedan gick jag på storsjöyran med journalistpass... vilket innebar fritt tillträde till artistpuben... Tyvärr hade jag nog besökt väl många öltält innan... så jag vet bara att jag drack öl med en massa kändisar på puben... riktigt vilka dom var kommer jag inte i håg... Jo, Ulf Lundell och Carl-Einar Heckner.... Stakka Bo (eller hur det stavas)... åsså Svenne Rubins... ja, det var måååånga fler än så... Det hade blivit ett långt inlägg om det varit lite färre öl :-)

Å jag har också varit på Kjell F:s kontor... har inte vågat mig på några kramar, men däremot har jag faktiskt gått på akvaristikkurs med honom som lärare!!!
#54 - 6 april 2005 16:23
Min mamma var med i kungens följe här i Göteborg efter invigningen av Ostindiefararen då de bjöds in till min före detta skola.

Jag tog Göran Persson autograf när han höll tal det senaste valet och sa några *****pinsamma ord till honom med.. blä ibland undrar man vad man tänker på.. :D

kul tråd..
#55 - 6 april 2005 16:33
[QUOTE=kaj.p]Frugan o jag var på Los Naranjos Golfklubb i Spanien när en man kom gående mot oss. Hej säger frugan. Hej svarar han. Känner du honom frågan jag och hon svarar Oja. Vad heter han då frågan jag? Det kommer jag inte ihåg säger frugan med jag känner honom. Det var Sean Connory, mr Bond himself :D[/QUOTE]

farsan har druckit whiskey med Sean Connery!!
#56 - 6 april 2005 17:51
[QUOTE=mckvinnan]Jag har suttit och druckit en öl mitt emot Sven Wolter som gjorde det samma. :)

Min kompis har haft en flirt med Öscan från Farmen & Club Goa. :p

Min arbetskamrat har spelat teater ihop med Persbrandt och "känner" honom. Själv har jag gått bakom honom på en nattklubb där vi råkade befinna oss samtidigt - han ÄR lång! :D

En av mina fd arbetskamrater brukade festa med Alban, Brolin och gänget. [:-76][/QUOTE]

Vem är Öscan?
#57 - 6 april 2005 21:45
[QUOTE=jimel][QUOTE=RÖDLÖGA]
Och!!!!????[/QUOTE]

mmm mistänkte väl att det skulle komma sådanahära tråkiga reaktioner, typiskt för detta forum :( (och nu brakar väl helvetet lös för att man skrev så)

Men trådstartaren syftade på vad expressen tidigare hade haft med i sin tidning och det verkade som han/hon ville fortsätta på det spåret.[/QUOTE]Inget personligt men alla fattar tydligen riktningen på tåten i alla fall.;) Kommpis?
#58 - 7 april 2005 05:51
Inga problem, kan bidra med en KLAPPA Lassie händelse :) många verkar stött på Orup och det har jag med ;) när jag jobbade i den kungliga huvudstaden så släppte jag över honom vid ett övergångsställe. Han tackade och såg nöjd ut.
Dock märkte jag inte att det va han förens han redan va över :confused:
#59 - 7 april 2005 06:02
Özcan och Blondie är väl de 2 dokussåpadeltagare som blivit mest kända från farmen förutom FarmenKristina och NakenJanne. Nu har ju alla dessa varit med i Club Goa på TV3 oxå. För koll av dem alla finns de på TV3 sida om Club Goa: http://www.goa.tv3.se/competitors.aspx
#60 - 7 april 2005 06:20
Jag har sålt bökling till Eva Marling (osäker på stavningen) reporter på rapport 70-80 talet.
#61 - 7 april 2005 06:36
[QUOTE=smurfmats]
farsan har druckit whiskey med Sean Connery!![/QUOTE]
DET är också respekt! Fast tror du inte det var whisky? ;) (Whiskey är väl irländskt)
#62 - 7 april 2005 07:11
En bekants mor berättade om när hon i slutet av sextiotalet hade en sångare från en "engelsk popgrupp" hemma på besök. Sångaren var mycket artig och trevlig, lekte med barnen och hjälpte till med disken. Tyvärr kom hon inte ihåg vad "popgruppen" hette - förrän senare under kvällen: "Just det, Bob Dylan hette dom"....
#63 - 7 april 2005 08:14
[QUOTE=Mojjan]1. Jag har kört Lill Lindfors, Astrid Lindgren, Ernst-Hugo Gäregård, Magnus Uggla, Magnus Härenstam, Agneta Fältskog i Taxi.[/quote]
Min farbror har varit chaufför åt Michael Jackson! Ha! Slå det, den som kan. :) (Det var visserligen bara under ett par dagar, men det var ändå rätt imponerande att höra om.)

En annan rolig sak hände nyligen. Jag hade precis ramat in en trevlig plansch med The Who och satt upp på väggen. När mamma var på besök och fick se den så sa hon: "Jaha, gillar du The Who? Vet du att jag träffade dom en gång på en nattklubb i London? Det måste ha varit 1967." What?
#64 - 7 april 2005 08:22
En av mina bästa vänner har varit med i en Madonna-video. Den där en massa koreaner/kineser är med och gör massa karateövningar... tror han svensken regisserade den.... vad nu han heter... :confused:
#65 - 7 april 2005 08:23
Min mamma och Bosse Parnevik (ni vet imitatören) har haft samma frisörska.
#66 - 7 april 2005 10:47
Min kusin bor inte långt ifrån Eagle eye och Nenne Sherrys mamma.
MVH
Magnus
#67 - 7 april 2005 10:52
[QUOTE=Tropfrog]Min kusin bor inte långt ifrån Eagle eye och Nenne Sherrys mamma.[/QUOTE]
Haha! Bäst hittills! Det där var verkligen en äkta Jag-mötte-Lassie! :)
#68 - 7 april 2005 10:55
Har en f.d. arbetskamrat som gick i en parallellklass på samma gymnasium som Emma Wiklund (född Sjöström, modell/programledare). :rolleyes:
#69 - 8 april 2005 07:19
Charlie normans trummis, Ronnie Gardener var min barnvakt när jag var liten.
Å mamsen hängde med L.Berghagen och gänget när tiden begav sig. :)
#70 - 9 april 2005 08:19
Hmmmm
Jag hade sex med Pontares exfru före han
/kawwe
#71 - 9 april 2005 08:27
Min pappa har suttit bakom de skäggiga i ZZ Top på ett plan från London.
Min mormor har varit under Tommy Körbergs fot ngn gång på 80-talet.
Claire Wikholm har lånat en femma av mig på Tierps jvst för att kunna komma in på toa (har ej fått tillbaka den än...)
#72 - 9 april 2005 08:41
[QUOTE=Lenita]En av mina bästa vänner har varit med i en Madonna-video. Den där en massa koreaner/kineser är med och gör massa karateövningar... tror han svensken regisserade den.... vad nu han heter... :confused:[/QUOTE]

Aha! En vän till mig var också med i en madonnavideo regisserad av Jonas Åkerlund. Min vän är den som faller från en hög byggnad (men vilken video det är har jag ingen aning om)... (stuntman)

/J
#73 - 9 april 2005 13:24
Min farsan har skjutsat Kicki Danielsson till min halvbrors hotell i pajala. Som har även haft gäster som Markolio, Roger Pontare, Charlotte Nilsson, mfl.
#74 - 10 april 2005 17:06
kom på lite till...

Harald Trögtiger (eller hur de stavas, ni vet han från robinson m.m.) har sökt jobb på min fästmans föräldrars företag.. han fick nobben..

Mormor har dansat med Olof Palme...
#75 - 10 april 2005 19:01
Jag har haft två av medlemmarna i rockgruppen "The Hives" som lärare och även spelat tillsammans med dem. bandets namn var då Pineapple
#76 - 11 april 2005 08:38
Har jobbat tillsammans med Janne Schafer och Björn J:sson Lind på musik i Roslagsnatten. Villka helylle killar det var. Samma sommar så var sångerskan Anna-Lotta Larsson i Roslagskulla kyrka. Jobbade som "roddare" åt Wiraspelen.
#77 - 11 april 2005 09:25
Jag var på en födelsedagsfest förra vintern där det var massa "kändisar". Kent, Cardigans, Pagrotsky, Thomas Bodström, Europe, Hellacopters, Sator (för dom som kommer ihåg dom), Mauro Scocco (hur nu det stavas) m.fl.
#78 - 11 april 2005 09:40
Lenita; det skall jag berätta för min kompis (att det finns akvarister med sånna kontakter *S*)
Hon har dyrkat scocco när hon gick i gymnasiet och inte riktigt kommit över det ännu *s*
#79 - 11 april 2005 11:05
Har spelat med Ljubomir Vranjes samt några av dom andra i handbollslandslaget som junior, kan även nämna att Ljubo trots sin ringa längd var en oerhört lovade fotbollsmålvakt i tonåren.
#80 - 11 april 2005 11:28
[QUOTE=Zone]Har spelat med Ljubomir Vranjes samt några av dom andra i handbollslandslaget som junior, kan även nämna att Ljubo trots sin ringa längd var en oerhört lovade fotbollsmålvakt i tonåren.[/QUOTE]Verkar trevlig. Stämmer det?
#81 - 11 april 2005 11:45
Ja, det stämmer faktiskt , det är inte så att jag och Ljubo har ngn kontakt idag men vi kommer från samma moderklubb (även skola).
Tvillingarna Franzèn och Martin Boqvist är några andra man spelat med i tonåren.
#82 - 11 april 2005 13:42
[QUOTE=Morellen]Lenita; det skall jag berätta för min kompis (att det finns akvarister med sånna kontakter *S*)
Hon har dyrkat scocco när hon gick i gymnasiet och inte riktigt kommit över det ännu *s*[/QUOTE]
Fast jag skulle byta allihop mot att få ha hälsat på Sean Connery (om än omedvetet) :D
#83 - 13 maj 2005 09:15
Jag var på samma konser som Janne Schaffer och Clabbe
#84 - 13 maj 2005 09:47
Jag bor i samma stad som Thomas Brolin gjorde:D
Har även spelat i samma fotbollslag som han en gång i tin
#85 - 13 maj 2005 18:14
När vi satt å åt Pytt-i-panna på Den Gyldene Freden för ca ett år sedan kom Yoko Ono med sällskap å satte sig vid bordet bredvid. Dom tittade nyfiket på våran mat å frågade vad vi åt... "Pytt-i-panna, a swedish classic" sade vi... Dom beställde dock något annat...
Var f.ö. den godaste pytten jag ätit!!

En fd arbetskamrat har druckit whisky med Cornelis Wreeswijk på Öland.

När vi bodde på ett sunkigt hotell i Bayswater, London för ca 10 år sen, så hade vi Titiyo's kusin som nattportier. Han hette Ahmed Jah.
En hygglig prick som vi köpte burköl till på natten när vi kom hem från klubbarna...
#86 - 14 maj 2005 13:50
Jag har suttit barnvakt åt Magdalena Graaf hemme hos henne och pratat med hennes syster Hannah Graaf också.

Även suttit och fikat och pratat med Magnus Hedman och Martin Dhalin.

Mamma har suttit hemma hos sig och pratat med Alf Robertsson

Min kusin har varit tillsammans med Tommy Nilsson

En kompis är släkt med thåström

Sen så har man också sprungit på en hel del kändisar när man har vart inne i stan.
#87 - 9 juni 2005 13:08
:D Kungen har öppnat dörren för mig.
orkar inte rabla upp alla kändisar som var i VIP-tältet på resturangernas dag.
#88 - 11 juni 2005 23:46
Min mammas ex är Jostein & Tore-Andre Flo's pappa. (Norska prof. fotbollsspelare) Så det hade så när inte blivit vare sej någon sukito eller någon Jostein Flo (sexigaste mannen i Norge - tack mamma :D )

Min ex-svågers brorsa hade med sig hela fyrstefamiljien i Monaco på fisketur på finnmarkskusten en gång på 70-talet.

Jag, gizman, mamma & pappa mötte Kungen & Drottningen på Öland i maj i fjor. Dom var ute och kikat på skogen runt slottet där - Solliden? Kungen kikade på mig när han hörde min mobil ringde :D och Silvia hälsade fint på gizman :D Fjante mej blev helt ställd och glömde ta kort... För en som kommer från en liten håla i Norge (3500 invånare om man räknar med alla löskattar) är det STORT att möta Kungen & Drottningen av Sverige :D
#89 - 11 juni 2005 23:53
Glömde en sak: Jag blev 'påsprunget' av Torhild Sivertsen från Tomboy (en känd grupp från Askøy utanför Bergen) på en festivalbåt i Ålesund mitt på 80-talet. Jag intog horisontalen - med henne över mej :p Fick gratis billjett till konseren som ursäkt för hennes klantighet [:P]
#90 - 11 juni 2005 23:53
Vart skall jag börja... har jobbat med flygplansstädning på Arlanda i 14 år och då ser man... en del stjärnor...

Tror jag droppar alla dem, men tar en blunder som morsan gjorde där ute (hon som fick mig att börja där efter plugget)

Eftersom det är rätt bråttom att städa ett flygplan som flyger inrikes (även om nu enbart högdjur skall med) - ca: 3 minuter har 2-3 personer på sig, så skall det gå snabbt och alla måste arbeta felfritt. Kungen går ju inte ner via loungen som alla andra när han skall med, utan han kommer med bil in på "plattan" och lotsas upp längs en "baktrappa". Just den "baktrappan" rullar man ner allt avfall från planet i - dvs man kastar säckarna nerför där och springer tillbaka in för att städa...
Mamma missade kungen när han steg in med ca: 2 decimeter (tämligen tung, rinnande säck...) när hon kastade ner säcken.
Han hälsade i alla fall på morsan :P (Var 4:de gången de sågs där... han kanske kände igen honom? :P )

Jag har hälsat på Ulf Adelsson , Lars Ohly, Gudrun Schyman, Hermansson, haft vår arbetslivsminister som lärare i arbetsmiljö samt EU politik (6-7 år sedan), Rudolf mayner (Hur han nu stavade sitt namn :-S), haft Dan Andersson (LO Ekonom) som lärare i makroekonomi (10 år sedan), umgicks med paolo Roberto som ung - Samma med min gamla klasskompis Krister Linder (bytte namn till Chris Lancelot - sångare i Dive)... Ja just det... syrran gick i parallellklass med Karl Dyall (Dans/teater) och hon lånade en miniräknare av Henrik Schyffert när hon gick i gymnasiet...

Är massor mer... skrev bara på frihand nu :-S

Edit: Glömde bort att morsan var ihop med Göran Ringbom när hon var ung. Gotländska hon se :)
#91 - 27 juli 2005 17:40
Oh, måste hämta upp denna gamla tråd!

Hmm.. först en riktig 'jag känner en som känner en som...'
Min syster's fd kursare och vän var med på inspelningen av First Knight och hjälpte till med trickridningen. En av de andra tjejerna som var med fyllde år under tiden och blev bjuden på middag av Sean Connery samt Richard Gere.

Min syster i sin tur hjälpte till med kostymer på en film i Kazakstan där hon träffade där Jason Scott Lee.

Samma syster täffade på sin examensfest i London Gary Oldman, där han spelade bas med sitt band.

Fadern min har träffade Tage erlander en gång och sa åt honom att han var en j-vla klassförrädare.
Han har även grälat med Terry Pratchett på bokmässan i Gbg ang hans kvinnosyn i böcker (pappa bråkar om udda saker :) ).

Mamma har sett Lasse Åberg i pyjamas och gick i samma klass som hans frus lillasyster.

Och mormor känner Kajsa Bergqvists mormor.

Hmm.. sen får jag tänka vidare :)
#92 - 27 juli 2005 18:12
[QUOTE=Kjell Fohrman]Jag snackade med kungen när han var aspackad och raglade runt på gatorna med en 18-årig spacklad blondin i kortkort som satt på hans axlar.
Det var 1968 (innan han blev kung) i Paris på Frankrikes nationaldag - men ändå.[/QUOTE]

Den här var skön. Den gillade jag.
#93 - 27 juli 2005 18:15
[QUOTE=Hasse H]Kom på en sak till, har bytt några ord med Olof Palme året innan han blev mördad. Han kom på besök till vår gymnasieskola och valde (?) vår klass när han skulle prata med några studenter.[/QUOTE]

Efter hade nog kunnat skapa stora rubriker. Finns säkert de som hävdar att de har gjort det.
#94 - 27 juli 2005 18:47
"Finns säkert de som hävdar att de har gjort det." haha ja det finns det allra största säkerhet! :D
#95 - 29 juli 2005 02:57
Min farfar är kusin med Carolas pappa. Har kort på när hon sjunger för mej, jag var sådär 5 år.
Umgicks lite med Sven Wolters dotter en sommar.
Mötte Peter Forsberg i stallet.
Träffat Brolin Flera gånger.
Min mormors kompis barnbarn är tillsammans med Börje Salmings son.
Krockade med Stakka Bo en yrankväll. (Han var inte heller nykter..)
Har kramats med Carl-Einar Häckner.
Varit på Läger med Maria Wetterstrand. (miljöpartiet)
Har bott hos Nils Lundgren. (junilistan)
Träffat Tommy Salo + en massa andra hockey och fotbolls proffs. Men jag är inte så intresserad.
Var bästis med Anna Wahlgrens dotter när jag var liten. (saknar henne...:(
Stog framför en av killarna i westlife i flygplans kön.
Känner Jörgen Ljungberg ytligt.
En klasskompis känner Agneta Sjödins syster.
Kände "Henry Kälarne" när han levde.
Aksel Lindström har varit hemma hos oss.
Å så har jag träffat Stig h.
Jag är såå patetisk!!
#96 - 29 juli 2005 07:32
[QUOTE=gladys]

[/QUOTE]

Detta var nog den bästa "Jag mötte/klappade Lassie" jag någonsin hört!
#97 - 29 juli 2005 07:54
När jag var i Thailand 98 så träffade vi tommy körberg och hans familj.
Vi började att prata med dom, och tillslut så kom vi fram till att vi var i thailand för att fira min mor, som fyllde 40. Då sjöng körberg med familj för mamma.
Lite tufft. :)
#98 - 29 juli 2005 07:57
golvade håkan loob medans benkt åke stog å tittade på,,,,,inte så dramatiskt som det låter ;),,låg i lumpen å hadde fyspass ute på lidingö "bosön"tror jag det heter,,och va sen till en uppställning å krockade då med honom när jag rundade ett hörn,,,:)
#99 - 29 juli 2005 09:01
Har kommit på ett par till :)

Sambons gudfar är god vän med Placido Domingo.

Sambon umgicks ett tag med Green Day innan de blev kända, och en av hans vänner bodde ett tag hos dem i New York efter att de blev kända.

En annan vän till sambon umgicks mycket med Dead Milkmen tidigare.

Vi är släkt på långt håll med Bengt Feldreich.

Umm.. inser snabbt att jag själv inte stöter på så mycket känt folk.. får ta och ändra på det ;)
#100 - 29 juli 2005 09:45
Ojoj vad alla möter kändisar... hmm... ska tänka efter.... jo lite har jag väl att komma med...

Spelade på samma konsert som Moraträsk (wow, öhm), förde en kortare konversation med dem...

Far min lånade ofta ut böcker till Anna Lindh, när hon levde...

Mor min har både hälsat på och släppt fram Anna Lindh vid ett övergångsställe.

Bert Karlsson släppte fram mig vid ett övergångställe i Gbg.

Min kompis har hälsat på Lisbet Palme, och samma kompis pappa har fått medalj av kungen...

Min morfars morfar var den förste borgmästaren i Boden (haha den slår väl abselut allt ;))

Ok, kanske inte var några jättegrejjer, men, hmm, jag får se till att träffa fler kändiasr ;P hehe
#101 - 29 juli 2005 12:16
jag är kusin med peter i Basic element...
#102 - 29 juli 2005 17:20
[QUOTE=mohlin][QUOTE=gladys]

[/QUOTE]

Detta var nog den bästa "Jag mötte/klappade Lassie" jag någonsin hört![/QUOTE]

Man gör sitt bästa..:cool:
#103 - 29 juli 2005 18:54
jag har nästan sålgt en motor till bernt egerblads bil en renault tror jag att det var

mvh janne
#104 - 29 juli 2005 20:40
Jag var nära att krocka med en Ferrari.
#105 - 29 juli 2005 21:13
Jag var nära att krocka med en Ferrari som inte finns längre.
http://www.tidningen.to/las.asp?toppid=001&omr=&typ=egna&id=1478093
#106 - 20 augusti 2005 19:07
Min systers kompis har varit gift med Anders Glenmark.
Kungen var inne och hälsade på min mammas granne.
I somras sjöng jag med Ted Ström och Björn J:son Lind.
#107 - 13 februari 2006 06:41
På 70-tallet hade ABBA sin båt på samma båtvarv som oss.:D
#108 - 13 februari 2006 09:58
Min syrra är lärare till Amir Chamdins lillebror! :)
#109 - 13 februari 2006 10:11
Amatörer! Jag har legat med Micael Jackson! :D
Haha.. hmm.. kanske inte.

Nåväl, här kommer mina små klappningar av lassies: (intresseklubben, redo?)
Jag har pratat med Mikael Wiehe!
Jag har kramat Dennis i Refused!
Jag har även varit på efterfest med The Ark. Där jag även sparkade Ola på knät (lyder man inte "akta dig så jag kommer förbi" så får man skylla sig själv. Någon smart "inredare" hade placerat en hörnsoffa för den enda dörren till rummet, enda sättet att komma in/ut var att hoppa över ;) )
Sen har mamma gått i samma klass som Åke Edwardsson och svärmor har varit barnvakt till Uno Svenningsson.

Kan även tillägga att jag var på väg att undsätta en berusad kille på Hultsfredsfestivalen. Han stod och balanserade mot en "påle" till rave-tältet. Jag kände igen honom och tänkte att det var någon från min skola. Så jag gick mot hans håll och tänkte hjälpa honom. Det dök dock upp en svärm andra personer som flög fram till honom. "Värst vad han blev poppis" tänkte jag och gick vidare. Dagen efter när man hörde en kompis säga "Jag hörde att Marilyn Manson hade varit vid Rave-tältet igår!" kom jag genast på varför jag kände igen honom ;)

Åh, just det. Jag har gått på samma skola som Lena Philipsson också! Och haft samma lärare som henne!
#110 - 13 februari 2006 10:49
Min kompis sambo jobbade på samma ställe som Lena Philipssons syster...
#111 - 13 februari 2006 12:17
min moster har varit ihop med peter lemark
#112 - 13 februari 2006 16:02
Min polare har haft Leena Skog (Monika i fäbojäntan) som hemkunskapslärarinna
#113 - 14 februari 2006 01:54
Min farbrors barn umgicks tydligen en sväng med Clarck Olofsson i Gbg före han vart redigt kriminell...
#114 - 14 februari 2006 01:55
Jag bor granne med en snubbe som heter Torgny, med skägg å grejer som jobbat på komun i 30år.... som Eddie Meduza skrev "Torgnys schvettiga ansikte" om... hmm...
#115 - 14 februari 2006 10:51
En väninna till mig köpte gummistövlar på Tradera och säljaren visade sig vara Pernilla Månsson (eller heter hon nåt annat i efternamn nu, minns inte, men det var iaf hon). :D

Vi har haft besök av både Kikki Danielsson och Boney M flertalet gånger på jobbet. Jag har tyvärr inte haft tillfälle att prata med dom mer än sagt hej, har ju jobbat vid de tiderna. [:o]

En arbetskamrat råkade ta kort på Pernilla Wahlgrens trosor när hon uppträdde på en stor fest. Ena annan stod så nära att hon såg att även PW har celluliter. :D (Så kan det gå om man har för kort kjol)
#116 - 14 februari 2006 18:24
[quote=sacha]Jag bor granne med en snubbe som heter Torgny, med skägg å grejer som jobbat på komun i 30år.... som Eddie Meduza skrev "Torgnys schvettiga ansikte" om... hmm...[/quote]

På tal om Eddie Meduza så har jag klockan fem på morgonen knackat på hos en helnaken"Torsten Bengtsson" och frågat efter glass. Enligt ryktet är det samma "Torsten Bengtsson" som får sig en hurring i Eddies mästerverk Mera Brännvin. För den delen har jag kysst prinsessan Madeleines hand, så ni kan säga ni till mig i fortsättningen:D
#117 - 14 februari 2006 18:52
Har gått i samma klass som Frank Ådalhs dotter i nio år (han som gjorde rösten till vuxna Simba bl.a.)

Bodde på gatan nedan för Markus Näslund. Och jag tog hans autograf när han tvättade bilen *pinsamt* när jag var sju... är ju x antal år sedan...

Tog Peter Forsbergs autograf när han hälsade på brorsans hockeylag för massa år sedan... har inte kvar den dock...

Även bröderna Sedins autografer men det minns jag inte när det va...

Har bott några meter från Roger Pontare (gått på samma skola som hans barn)

En kompis kompis är med i Sagan om Ringen (orch!)
#118 - 14 februari 2006 19:57
Jag och Niklas Kulti pinkade samtidigt i en pissränna på Flygplatsen i Milano i februari 1991
#119 - 15 februari 2006 09:12
Mamma jobbade på frissan där Bosse Parnevik klippte sig.
#120 - 15 februari 2006 13:50
Jag har krockat med Carolas son :D:D:D
#121 - 15 februari 2006 13:53
Glömde säga att min lillebror går i samma klass som
Micke "Svullo" Dubois dotter. stackarn...:(
#122 - 15 februari 2006 14:17
min mamma och pappa var på rhodos och blev vänner med Ken Wennerholm och hans familj...de e han som e me i triple and touch. men e var innan han blev känd. men mamma har berättat att han gick jämt och nynnade och sjöng :p
#123 - 15 februari 2006 14:20
och min internetvän har varit på liseberg med pernilla whalgrens dotter...sen gick dom iväg utan att säga nått till pernilla så sen när dom kom tillbaka fick hon skäll av henne
#124 - 15 februari 2006 14:24
Jag har åkt skidor med jeppson och ola salo från the ark i vemdalen för ett år sen
#125 - 15 februari 2006 14:44
Jag gick i samma klass som simmaren Lars Frölander.
Lotta Engberg har handlat av mig när jag jobbade på Kupolen i Borlänge.
#126 - 16 februari 2006 04:38
Jag satt på första rökplaten i ett charterplan till Gran Canaria 1989 Och Robert Wells satt på sista ickerökare. Han var så jävla sur på mej för att jag inte ville släcka ciggen.
nu finns det inga rökplatser på flyg längre. Men jag har iofs slutat röka iallafall.. Så nu kan vi flyga tillsammans igen Robert. Jerry Williams var också med på planet. Han flina åt mej när Robban gnällde..;)
#127 - 16 februari 2006 13:01
Min mamma och hennes sambo sprang på kungen och drottningen på Antikmässan förra året[:D] !
Dessutom kände min mamma Sebastian Karlssons (Idol-vinnare!) pappa för länge sen!
#128 - 16 februari 2006 17:41
Min föredetting`s pappa bodde ihop med Svenne och Lotta på det glada
80-talet.
#129 - 16 februari 2006 18:09
[QUOTE=calle95]Min mamma och hennes sambo sprang på kungen och drottningen på Antikmässan förra året[:D] !
Dessutom kände min mamma Sebastian Karlssons (Idol-vinnare!) pappa för länge sen![/QUOTE]

han kom 2:a.
för ordningens skull..:D
#130 - 17 februari 2006 08:54
Jag flög från Stockholm till Malmö en gång -98, och det var fredagen innan melodifestivalstävligen skulle gå, i Malmö. På planet var det massor med mer eller mindre kända människor, kommer faktiskt bara ihåg, whats-his-name, han som klär ut sig till Babsan...Lars-Åke??

Nå, det visade sig att de tog flygbussen in till stan och gick av på samma hållplats som jag (Trianglen, de skulle väl bo på Sheraton), och jag klev av med dem och det stod fotografer och journalister och skulle intervjua.

Ganska kul faktist, att hamna mitt bland det, tog en liten stund att trassla sig ur. Det var ingen som ville intervjua mig dock...
#131 - 11 april 2006 19:36
- Skidåkaren Vladimir "Smirre" Smirnovs dotter går i samma klass som mig. Hon skakde hand med Bush innan han blev vald till president.
- En gammal granne mobbade Thomas Di Leva när han gick i skolan.
- Min kille har bastat med någon av Graaf-systrarna när de var små. :)
- Jag har pratat med sångaren i Confusions om deras kommande musikvideo (som jag och ett par klasskompisar gjorde storyboard till).
- Jag såg gubbarna i ZZ-Top shoppa i Stockholm.
- Täppas Fogelberg har åkt på samma buss som mig.
- En kompis har sett Gillian Anderson (Scully i X-Files) naken i en teaterpjäs.
#132 - 11 april 2006 20:25
Jag har växt upp i samma hus som Henke Larsson. Jätte trevlig kille, lät oss "småungar" vara med och spela fotboll och leka dunkgömme (jag är 10 år yngre än honom). Han hejjar fortfarande de få gånger som man stöter på honom, men det blir kanske mer nu till sommaren?

Sen lärde en gammal simmningslandslagstränare, vars namn jag tyvärr inte minns, mig att simma som 3-åring i en pool på Kanaraieöarna.
#133 - 12 april 2006 16:32
[quote=Didido]Jag har växt upp i samma hus som Henke Larsson. Jätte trevlig kille, lät oss "småungar" vara med och spela fotboll och leka dunkgömme (jag är 10 år yngre än honom). Han hejjar fortfarande de få gånger som man stöter på honom, men det blir kanske mer nu till sommaren?

Sen lärde en gammal simmningslandslagstränare, vars namn jag tyvärr inte minns, mig att simma som 3-åring i en pool på Kanaraieöarna.[/quote]
Jag har pratat med Henke Larssons son :D
TinaT
#134 - 12 april 2006 18:57
Jag har "pratat" med Billy Boyd, Elijah Wood och Craig Parker (Pippin, Frodo och Haldir) från Sagan om Ringen i samband med att jag fick deras autografer (inte Haldirs)... Samtalet med "Frodo" löd: "Elijah: Hello. Jag: Hi. ... How are you? Elijah: Oh, I'm fine. How are you? Jag: I'm just fine. [Fick autografen] Jag igen: Thank you! Elijah: You're welcome. Jag: Bye. Elijah: Bye!" -Hurra! ...Men ändå! ...Och "Haldir" kom för övrigt fram till min lillasyster som stod bredvid mig och hade på sig lös-alvöron, och sa att han tyckte de var fräcka, och undrade om hon hade tagit på sig dem själv...

Och Bert Karlsson frågade en kompis till mig: -Vad gör ni här? Då svarade hon: -Vi bara är här. En annan dag höll hon på att krocka med honom utanför Ica.

Annons