Min flickväns bror har skakat hand och pratat lite med norska utrikesministern (i samband med tsunamikatastrofen) och dessutom varit med i norsk teve (av samma anledning).
Jag har spelat ett datorspel som en kompis till mej hade lånat från Orups dåvarande frus (Sofia Eriksson) halvbror, som i sin tur hade lånat det från Orup. Dvs. jag har spelat ett datorspel som tillhörde Orup. (En annan vän har cyklat in i Orups bil. Med Orup i bilen. Som kom ut ur den och var arg.)
Min flickväns kompis kompis var tjejen som blev ihop med den där gamla Monty Python-gubben härförleden.
Jag har flera gånger gått förbi Bengt Alsterlinds hus. Och därmed Ulf Schenkmanis hus, som enligt uppgift ligger precis bredvid. (Han har en rolig gammal telefonkiosk på tomten. Eller hade, han har ju nu gått bort. Telefonkiosken står dock kvar.)
Min mamma har jobbat ihop med Magnus Ugglas mamma.
Och, den bästa, som jag höll på att glömma. Jag har klämt ihop kinderna på Jonas Hallberg! Och dessutom tagit kort på det. :)
http://pg.photos.yahoo.com/ph/dinajel/detail?.dir=e95f&.dnm=2091.jpg&.src=ph
(Det är min hand som syns på kortet.)
Dessutom arbetar jag vägg-i-vägg med Dr Alban (eller åtminstone hans nattklubb, han brukar stå utanför och gorma) och jobbar i samma hus som kronprinsessans kille har sitt "kändisgym", och har därmed sett sessorna vandra till och från det gymmet ett antal gånger.
Men bor man i Stockholm så hör det snarare till ovanligheterna att *inte* se minst en kändis om dagen... :P