Jag och mitt akvarium

#1 - 11 oktober 2007 16:23
Jag heter Andreas och är nybliven akvarist!

Jag har ett 54 liters som jag bara älskar. Ramen är svart, gruset är svart och bakgrunden är svart (jag gillar svart).

Jag har följande fiskar:

10 Kardinaltetra
3 black molly
3 större snäckor (vet inte vad de heter)
1 kuhli ål
1 Otocinclus

Med tiden så vill jag ha några fler Kardinaltetra och 1 lite större fisk. Nu kommer några frågor:

1. Blir Eldtjärt en lämplig "större" fisk till mitt Akvarium? Om inte, kom gärna med förslag.
2. Går det bra med en ensam kulhi ål eller är det elakt av mig?
3. Går det bra med en ensam Otocinclus eller är det också elakt av mig?

MVH
Nybkiven akvarist, Andreas
#2 - 11 oktober 2007 16:24
tycker du har tillräckligt i karet redan
#3 - 11 oktober 2007 16:28
Richard.R skrev:
tycker du har tillräckligt i karet redan

Ja, det har du kanske rätt i. Tycker inte om när det är för många olika fiskarter. Men vill gärna ha en lite större fisk till mitt Kardinalstim. Än är det en bit till 1cm fisk/liter. Mitt akvarium är på 54 liter.
#4 - 11 oktober 2007 16:31
En eldstjärt blir definitivt inte lämplig i ditt kar. Vad gäller andra större fiskar så är det ju så att större fiskar kräver större akvarium. Black Molly kan ju bli rätt så stora i ditt akvarium. Jag skulle inte skaffa mer fisk i ditt ställe, åtminstone inte större fiskar.
#5 - 11 oktober 2007 16:36
halllå andi!

som du redan kanske läst så har du redan tillräckligt med fisk...nästan lite för mycket till och med....men dina snäckor, är de zebrarandiga eller gula??...om de är zebrarandiga så är det zebrasnäcka och om det är gula så är det äppelsnäcka.

p.s: välkommen till zoopet:)
#6 - 11 oktober 2007 16:40
Javist jag glömde.

Andi, välkommen till zoopet
#7 - 11 oktober 2007 20:47
Andi skrev:
Ja, det har du kanske rätt i. Tycker inte om när det är för många olika fiskarter. Men vill gärna ha en lite större fisk till mitt Kardinalstim. Än är det en bit till 1cm fisk/liter. Mitt akvarium är på 54 liter.

Man brukar räkna 1cm/1l per fullvuxenfisk;) 147cm fick jag upp ditt till ;)
#8 - 11 oktober 2007 20:47
Välkommen till Zoopet;)

Annons