Jäkla unge!!!

#1 - 24 november 2005 19:21
Hej igen go'vänner.... Det är snart 2 år sedan jag var inne o skrev här. Mest pga av att mitt akvariumintresse tog en djupdykning... ;-)

Nåväl, tillbaka uppe vid ytan så måste jag berätta vad min grabb (6år nu) lyckats med...

Jag har ett 112 liters akvarium med ungfödare och ett par malar. (Har startat upp det igen efter att det varit ganska sunkigt, om jag uttrycker mig fint.) Samtidigt som jag gjorde det bestämde jag mig för att ta itu med grabbens burk på 54 liter. I sin lilla burk har han 6 guldtetror och 2 ansistrus malar. Körde ett 90% igt vattenbyte, tänkte att "det går som det går" med de fiskar som finns...

Och hur tror ni det gick?

Jepp!!! Ansistrusparet leker!!! (Får se om hanen klarar det, han är rätt mager stackarn.)

MEN.... ikväll, när jag går in för att släcka ser jag ngt vid ytan... Det ser ut som yngel, men är inte riktigt säker... Det är så smått!!!
Kan det verkligen vara så att guldtetrorna har lekt? Eller har han fått ngt annat i buken, typ ohyra? Har aldrig sett yngel efter tetror förut, så jag har ingenting att jämföra med...

Det ser ut som... ja jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det... Tacksam för respons på den biten... :-)

Hur som helst, -Its good to be back!!! Drömmen är fortfarande ett riktigt stor akvarium, typ 700-1000 liter... Skillnaden är att den här gången är HSB (Han Som Betalar) med på noterna...
Krävs bara en ommöblering här hemma först... <skrattar gott>

/Acc, tantskrälle med leende på läpparna
#2 - 24 november 2005 19:51
Så värst mycket "tant" kan du väl inte vara med en 6-åring!
#3 - 24 november 2005 19:56
<skrattar gott>

Att vara tant är en fråga om inställning... <ler> En tant för mig gör precis som hon vill utan att bry sig om vad andra tycker och tänker om det. Jag är nog född tant inser jag nu när jag tänker efter... ;-)

För övrigt så är det 33 år sedan det hände... När jag föddes alltså.. ;-)

Ha det gott Svea!
/Acc
#4 - 24 november 2005 19:59
Jamen det var väl inte så dumt, då är jag oxå TANT!

Lycka till med det lilla krypet (och 6-åringen!)
#5 - 24 november 2005 20:12
Tack! :-D

/Acc

Annons