Mer akvarieporr... ;) ...enkla saker är ofta rätt skoj.
Är det någon här som pysslat med att ha lite annan inredning i karen än vatten, grus, sten, rötter, växter och fiskar?
Ett av de mer uppskattade karen jag har haft var ett åttakantigt kar på ca 50-liter. I mitten på botten ställde jag en vanlig krukväxtkruka i vitt, fyllde den med jord längst ner, toppade med ordentligt med tvättat grus. Planterade så ett rätt bra gäng H. polysperna i krukan. På botten blandade jag glaskulor och runda stenar av ungefär samma storlek. Firrarna blev en blå kampfisk och åtta kardinalfiskar. Ingen cirkulation, och en glödlampa som hängde ner ovanifrån var belysningen. Rätt fräckt enligt mig, men gillar man bara kar med "klassisk" inredning så kräks man...
Såg ett annat fräckt kar på Danmarks akvarium för längesedan. Kubformat 1000-literskar, med knytnävsstora, rundslipade stenar på botten. En stor kruka i mitten, proppfylld med E. bleheri. Ett verkligt fett stim med tigerbarber och voila... något livligt att spana på. Finns på bild i någon av de äldre danska akvarieböckerna tror jag.
Experiment med inredning är skoj!! ;)
Hilsen!