japansk vs kinesisk

#1 - 17 februari 2005 11:24
Vad är skillnaden mellan Japans eldbukssalamander och kinesisk? Hur stora blir dom?
#2 - 18 februari 2005 12:09
någon?
#3 - 18 februari 2005 12:10
hmm..

nej.. jag föredrar gulbukarna.
#4 - 18 februari 2005 12:22
"Cynops orientalis, kinesisk eldbukig vattensalamander (blir 9-10 cm)

Cynops pyrrhogaster, japansk eldbukig vattensalamander (underarten C. p. sasayamae blir hela 18 cm, medan de andra underarterna blir betydligt mindre, 13 cm)"
#5 - 18 februari 2005 12:31
Tack för att du svarade! Då var det som jag trodde. Jag blev utskälld på djuraffären där jag köpte min senaste kinesiska eldbuksslamander för att jag sa att dom inte blir 15cm stora utan det är den japanska som blir det. Hon sa att det är samma art och det inte inte är dågon skillnad på som.
#6 - 18 februari 2005 12:38
mm.. mina gulbukar är dock riktigt stora.. därför jag gillar dem.. har aldrig klarat av att mäta min störste krabat men han är nog en bra bit över de japanska... Du verkar bli utskälld av butiken ofta.. byt butik.. de gör jag så fort de är otrevliga.. eller så frågar jag någon annan i personalen varför deras personal beter sig som de gör.
#7 - 18 februari 2005 17:21
Jo men det är första gången som jag köpte och pratade med dom i affären. Jag var till Luleå och passade på att gå in på djuraffären där, och jga kan säja som så att det är sista gången jag köpte något där.

Och jag som tyckte att dom var otrevliga här hemma, men det fanns faktiskt någon som var värre! :)

Här hemma är det inte så lätt att byta affär eftersom det bara finns två och bara en av dom säljer hundmat.
#8 - 20 februari 2005 09:18
[QUOTE=Maethor]Jo men det är första gången som jag köpte och pratade med dom i affären. Jag var till Luleå och passade på att gå in på djuraffären där, och jga kan säja som så att det är sista gången jag köpte något där.

Och jag som tyckte att dom var otrevliga här hemma, men det fanns faktiskt någon som var värre! :)

Här hemma är det inte så lätt att byta affär eftersom det bara finns två och bara en av dom säljer hundmat.[/QUOTE]
Jag har också försökt säga i dem i Luleå att de ger fel skötselråd. Man får skötselråd för japansk istället för kinesiskt. Spelar dock ingen roll då det står att man ska ha doppvärmare, 24 grader i vattnet etc etc ändå. Förstår inte var de får sina skötselråd ifrån. Sen var jag tvungen att köpa någon torkad mossa som man skulle blöta upp om jag ville köpa någon salamander. Den var dyr och så fick jag ändå slänga allt för det luktade mögel :P Enda bra saken är väll att man måste ha legg om man ska handla där, och så tycker jag ändå att djuraffären i Luleå är bättre än den i Boden.
#9 - 20 februari 2005 09:31
[QUOTE=Anna Munkhammar][QUOTE=Maethor]Jo men det är första gången som jag köpte och pratade med dom i affären. Jag var till Luleå och passade på att gå in på djuraffären där, och jga kan säja som så att det är sista gången jag köpte något där.

Här hemma är det inte så lätt att byta affär eftersom det bara finns två och bara en av dom säljer hundmat.[/QUOTE]
Jag har också försökt säga i dem i Luleå att de ger fel skötselråd. Man får skötselråd för japansk istället för kinesiskt. Spelar dock ingen roll då det står att man ska ha doppvärmare, 24 grader i vattnet etc etc ändå. Förstår inte var de får sina skötselråd ifrån. Sen var jag tvungen att köpa någon torkad mossa som man skulle blöta upp om jag ville köpa någon salamander. Den var dyr och så fick jag ändå slänga allt för det luktade mögel :P Enda bra saken är väll att man måste ha legg om man ska handla där, och så tycker jag ändå att djuraffären i Luleå är bättre än den i Boden.[/QUOTE]

varför ska man ha legitimation för?
#10 - 22 februari 2005 10:10
[QUOTE=smurfmats][QUOTE=Anna Munkhammar][QUOTE=Maethor]Jo men det är första gången som jag köpte och pratade med dom i affären. Jag var till Luleå och passade på att gå in på djuraffären där, och jga kan säja som så att det är sista gången jag köpte något där.

Jag har också försökt säga i dem i Luleå att de ger fel skötselråd. Man får skötselråd för japansk istället för kinesiskt. Spelar dock ingen roll då det står att man ska ha doppvärmare, 24 grader i vattnet etc etc ändå. Förstår inte var de får sina skötselråd ifrån. Sen var jag tvungen att köpa någon torkad mossa som man skulle blöta upp om jag ville köpa någon salamander. Den var dyr och så fick jag ändå slänga allt för det luktade mögel :P Enda bra saken är väll att man måste ha legg om man ska handla där, och så tycker jag ändå att djuraffären i Luleå är bättre än den i Boden.[/QUOTE]

varför ska man ha legitimation för?[/QUOTE]
För att barn inte ska komma och köpa djur fasst de inte får för sina föräldrar.
#11 - 22 februari 2005 11:46
där ser man! det var bra!
#12 - 23 februari 2005 18:43
[QUOTE=smurfmats]där ser man! det var bra![/QUOTE]
Ja jag tror att det iaf kan hindra endel impulsköp också.

Annons