apropå jätteakvarium - vad säger ni om killen som byggde ett akvarium i garaget - 37800L!
då är man intresserad!
Kapten Zoom skrev:En fråga om jätteakvarium. Är större verkligen roligare? Dessa jättefirrar på flera kg. Är de verkligen vackrare eller roligare att se på än motsvarande 8 cm varianter?
Ska tilläggas att jag är nybörjare på detta med akvaristik, men tycker det är jättespännande denna för mig nya hobby.
Icecoffee skrev:Kan det vara johnptc ?" target="_blank">
han har 10000 gallon tank, ca 38000 liter
tror han bygger, har byggt, eller har hand om projekt på 50000 gallons.
åheim skrev:jag måste bara uttrycka min åsikt om att det är bedrövligt att se kar som dessa, det finns inte en chans för dessa fiskar att utöva något som helst naturligt beteénde utan fångenskapen blir väldigt påtaglig och obehaglig och vad är då vitsen med ett akvarium? Ett så pass stort kar med istället 10-15cm fisk och inredning är ju så mycket trevligare och så ser ju karet så otroligt mycket större ut då också, man får också en chans att följa revirskapande, uppvaktingar, yngelvård mm.;)
bossep skrev:Häromdagen var jag och tittade på en nedlagd 50 meters bassäng som jag lurar på att använda för fiskodling (Tilapia) då kom jag att tänka på monsterfisks tråden här.
Skulle en bassäng som den räknas som akvarium om jag grävde ett dike efter ena sidan och satte i fönster?
Det skulle då bli runt 2 000 000 liter.
Om inte vart går gränsen mellan damm och akvarium?
Icecoffee skrev:Kan det vara johnptc ?" target="_blank">
han har 10000 gallon tank, ca 38000 liter
tror han bygger, har byggt, eller har hand om projekt på 50000 gallons.
Kapten Zoom skrev:En fråga om jätteakvarium. Är större verkligen roligare? Dessa jättefirrar på flera kg. Är de verkligen vackrare eller roligare att se på än motsvarande 8 cm varianter?
Ska tilläggas att jag är nybörjare på detta med akvaristik, men tycker det är jättespännande denna för mig nya hobby.
åheim skrev:jag måste bara uttrycka min åsikt om att det är bedrövligt att se fiskhållning som denna, det finns inte en chans för dessa fiskar att utöva något som helst naturligt beteénde utan fångenskapen blir väldigt påtaglig och obehaglig och vad är då vitsen med ett akvarium? Ett så pass stort kar med istället 10-15cm fisk och inredning är ju så mycket trevligare och så ser ju karet så otroligt mycket större ut då också, man får också en chans att följa revirskapande, uppvaktingar, yngelvård mm.;)
bossep skrev:Häromdagen var jag och tittade på en nedlagd 50 meters bassäng som jag lurar på att använda för fiskodling (Tilapia) då kom jag att tänka på monsterfisks tråden här.
Skulle en bassäng som den räknas som akvarium om jag grävde ett dike efter ena sidan och satte i fönster?
Det skulle då bli runt 2 000 000 liter.
Om inte vart går gränsen mellan damm och akvarium?