ny uppdatering:
har haft massa trådalger men inbillar mig att dom håller på att ge sig.
har också (tror jag) en del cyano, så jag har tokgött kno3. typ 20ppm/v utan vattenbyte. vad ken egentligen gå åt?
jag börjar bli lite nyfiken på det där med tester, typ ph, no3, po4, fe... hade vart intressant att få reda på vad som egentligen finns i där.
menmen, hc'n verkar må bra även om den inte växer så fort utan jag får rensa bort cyanon(?) så den kommer upp ur geggan till vattnet, elodean börjar ta sig riktigt fint. reineckiin ser görfin ut över ytan och börjar ochså ta sig under lite mer.
jag har bytt en liter (1/3) en gång ganska nyss efter förra inläggen då algerna blev för mycket.
och nu till det intressanta:
på ett ställe blev hc'n helt vit! järnbrist borde det inte kunna ha blivit redan, kvävebrist såg det inte ut som, dessutom tycker jag att jag häller i en sån massa kno3.
men jag har inte gött någon mikrogödning alls, endast fyllt på med vatten allteftersom det dunstar och kno3 och kh2po4 på känn. (nyfikenheten är större än förståndet)
jag undrar om det finns någon annan brist än järn och kväve som ger vit tillväxt (vet inte om det var gammal eller ny tillväxt då det är så smått)