kanon, ska se om jag kan hitta lite information om räkan. namnet jag fick på akvarielagret i stockholm var "långarmad kräfta", men som jag redan skrivit i ett par inlägg här på forumet så ser det mer ut som en räka som käkat anabola ett bra tag.
lite konstigt att du fick ha kvar dina fiskar så länge, våra fiskar går i en strid ström ner i magen på räkan / kräftan. för ca 1 månad sedan köpte vi guld tigerbarber (31 st tror jag det blev) och vi har kvar 9 nu, dock har kräftan varit på latsidan sista tiden, var ett par dagar sedan dom var 10.
pga lite problem i akvariumet ett tag så fick vi flytta över våran kräfta till ett akvarium där han var själv i ca 1-2 veckor, när vi flyttade tillbaka den så tog den 4 fiskar på 2 dagar, 3 kilfläcksrasborer (småfisk) och en mal som var ca 10 cm. den fick väl svälta lite för mycket kanske när den inte kunde ta dom som den vill =)
...snart är det dags att köpa nya "foderfiskar" (barberna var foderfiskar). med lite tur har akvarielagret någon billig veckans fisk som när vi köpte barberna, kostade bara 12 kr st så var inte så farligt. det brukar ligga runt 5 fiskar i veckan för oss som försvinner, dock så matar vi kräftan så ofta vi kan med diverse andra saker men fisk verkar vara något eftertraktat. =)
// SeanChai