[QUOTE=defdac]Nää.. Utseendet på rottrådarna (bruna luddiga) och bladnerverna skvallrar om att det är en liten adventivplanta som Javaormbunken producerat längst ut på spetsen.
Glossoblad är mer fetbladiga och har vita oluddiga rötter mer lika sytrådar.[/quote]
Ja, exakt. Rötterna ser definitivt ut som javarötter, och inte alls som glossorötter. Vad gäller att bladet är ett javablad, så litar jag på Defdacs expertis. Glossoblad är faktiskt mer fetbladiga.
Fixar du uppnäringsbristen kommer du snabbt se att det är en adventivplanta.
Näringsbristen är uppfixad sedan ett antal veckor tillbaka. Och nu när jag kör 0,61 w/l (54 w på 88 liter, sedan Lagrets rea) så har jag till och med lyckats få bubbel utan vattenbyte. ::stolt::
Tyvärr åkte det där bladet ut i sista/senaste rensningen, tror jag, men har jag lite tur så kan det finnas kvar eftersom jag planterade om en del. Resten gavs till grannarna/vännerna, så jag får springa över till dom och se om dom har kvar adventivplantan där.
Och nu har jag även läst på en del om adventivplantor. (Adventiv låter annars mest som ett kasus -- ja, jag har läst för mycket lingvistik...) Tack för hjälpen iallafall. Man lär sig nåt nytt varje dag.