Jo vist är det så. Men min tanke var att mossan kanske var väldigt trådig. Villka fiskar som helst, framförallt malar kan ju trassla in sig lätt om de är i "rulen" och bökar. Men i så fall borde den suttit fast i mossan vid upphittande. Kasnke hålla lite koll på resterande gäng.
//Camilla
Jag menade inte att kritisera just ditt inlägg, jag klantade till det så att det kunde uppfattas så, lustigt att det tog så lång tid innan någon påpekade att de faktiskt kan tillgodogöra sig atmosfäriskt syre, huruvida de är obligata tarmandare i en normal miljö vet jag inte.
Vad som gjorde att jag överhuvudtaget angagerade mig att skriva i tråden är att jag tycker det är så tröttsamt när folk drar till med en vild gissning och det inte hjälper att flera erfarna till mycket erfarna akvarister påtalar att det är väldigt osannoligt att gissningen skulle vara korrekt.
"Överlevnadsinstinkten" är mycket stark hos friska fiskar i en sund miljö, och sannolikheten att javamossan skulle vara grundorsaken till att de dog är jämförbar med att jag skulle vinna på v65, trots att jag inte spelar.