Hej
Jag var i helgen i en akvarieaffär och min minst sagt ointresserade flickvän var med. Plötsligt så utropar hon "guud vad söta" när hon ser en hylla med kampfiskar. "kan man verkligen ha dom i så små kar". Varpå jag förklarar att det kan man om dom som i affären har små behållare som är förbundna med varandra så att det är mycket vatten. Jag trodde att hon frågade av nyfikenhet mer än av ett genuint intresse. Men efter att jag förklarat att man visst kan hålla dom i kar på runt 5 liter så frågade hon om jag inte kunde köpa en sådan åt henne. Jag höll på att svimma. Nu går Andersson som han har döpts till i ikeas cylindervas och vi skall bygga större i helgen. Anna har själv varit i en blomsterbutik och valt ut några flata stenar som skall ligga på botten. Hon lyssnade uppmärksamt på när jag förklarade hur fisken funkar och hur man sköter den.
Då undrar jag om detta är samma symptom som kalle Anka får i junglen på julafton? Är det som hon har gett upp/kapitulerat eller är det så att jag har smittat henne?? Bara framtiden kan visa.
MVH
Magnus
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=72523