stene skrev:Har en bekant med ett litet nanokar(Salt)hon har Sebra sniglar i, dem går tydligen att ha i Salt också dem går och äter alger enligt hon så hon har inga problem med alger mera.
Nja hon som äger Lyby Akvarieaffär använder sig av Zebra Sniglar i sitt saltkar så det kan nog vara trovärdigt det hela:)vad det lät på hon var att innan hon stack på semestern så kastade hon ett par sniglar i saltkaret för att fixa algerna,när hon kom hem så var det väldigt algfritt+hon hade inga fiskar vid det tillfället.NiXoN skrev:Skall man aklimatisera ett djur med som är såpass känsligt(tänk bara på dom vanliga turbo snäckorna) så bör man ta tid på sig.
Jag skulle tippa på att de vore lämpligt att ta några dagar på sig för de hela.
Jag har dock alldrig hört om nån som använt dessa snäckor, så det är bara teoretiska funderingar.
//NiXoN
Att dem levde det vet jag att dem gjorde efter som hon var snopen av allt dem hade åstadskommet under veckan hon var borta,hon hade alger innan hon for utan fiskar så med det du menar med belastning vet jag inte vad du menar riktigt det var inte precis belastning på det hela innan precis:)men jag ska höra med henne mer om det hela:)NiXoN skrev:Då kommer följdfrågan levde dom fortfarande efter att hon komm tillbaka?
Sen så kan karet själv ha tagit hand om algerna, ingen större belastning så blir det inte så bra förutsättningar för algerna.
Orsaken till att jag är skeptisk är att man skall vara mycket nogran då man koppas in vanliga "sniglar" då vissa kan lätt få för sig att dö...
//NiXoN