jordätare

#1 - 16 oktober 2005 13:31
Vilken jordätare hade passat med
6 Scalare (de är rätt unga ännu och har inte parat ut, får nog ta bort några med tiden sen)
1 lekpar av cichlosoma Amazonarum
ca 15 fläckliga pansarmalar
1 001
2-3 ancistrus
2 Rineloricaria sp
2 L004
i ett 375 liters akvarium?
#2 - 16 oktober 2005 15:08
G."Tapajos orange head" passar bäst tycker jag .
#3 - 16 oktober 2005 19:11
Ett par eller hur många bör jag ha?
#4 - 16 oktober 2005 19:32
Det går jätte bra med ett par ... börja med några unga och låt de para ut sen ta bort resten om du vill .
#5 - 16 oktober 2005 19:51
[QUOTE=ray]Det går jätte bra med ett par ... börja med några unga och låt de para ut sen ta bort resten om du vill .[/QUOTE]

Funkar de i trio med? Eller är det bästa att köra parvis om man inte kör i grupp?
Könskillnader?
Andra krav?
#6 - 16 oktober 2005 20:13
Kör dem parvis. De enda könsskillnader jag ser på mina är att hanarna är större och något färgrannare. Mina är dock rätt unga än så länge.

Andra krav skulle vara finkorningt grus eller sand, så de kan göra sin "jordätargrej" :)
#7 - 16 oktober 2005 20:17
[QUOTE=heljis]Kör dem parvis. De enda könsskillnader jag ser på mina är att hanarna är större och något färgrannare. Mina är dock rätt unga än så länge.

Andra krav skulle vara finkorningt grus eller sand, så de kan göra sin "jordätargrej" :)[/QUOTE]

Okej hur många har du?

Det är redan löst, ska vara blästersand och rådasand i karet.:D
#8 - 16 oktober 2005 20:59
Könsskillnader är det som heljes skrev +att hanarna har längre fenor .
De är parbildande men det funkar med 3st eller fler men varför just 3 ?
#9 - 17 oktober 2005 05:42
[QUOTE=ray]Könsskillnader är det som heljes skrev +att hanarna har längre fenor .
De är parbildande men det funkar med 3st eller fler men varför just 3 ?[/QUOTE]

För att jag antog att 1 hane plus 2 honor kunde vara bra.(tänker väl i apistogrammabanor antar jag) Fast är de så hårt parbildande så att de går på den andra hona så skippar jag självklart den andra hona.
#10 - 18 oktober 2005 13:49
Jag skulle börja med minst 6st små och låta dom växa upp och bilda par. Själv tycker jag det är väldigt svårt att se skillnad på Hona/hane förutom vid lek då syns det väldigt tydligt. Kolla in denna lilla film: http://www.angelfire.com/psy/tapajos/

Min hona bytte partners då och då :)

Annons