Julklapp från tjejen

#1 - 25 december 2008 18:29
blev lite överaskad =)

tänkte bara höra vad ni matar med?

slängde i en alge waffer men den la min Ampularia beslag på direkt.
#2 - 25 december 2008 18:48
Grattis, och hoppas att den överlever :eek: ;)
Guest
#3 - 25 december 2008 19:58
Den var stor också!

Testa att mata med tabletter som är lite köttigare, de är ju trots allt omnivorer.
Mina Hypancistrus får dagligen räkmix och diverse torrfoder.
#4 - 26 december 2008 01:55
tack =)

ska prova med räkmix, frågan är om det inte hinner lösas upp innan den hittar det =/

stämmer det att honorna är mer eftertraktade?
#5 - 26 december 2008 03:19
Hur lyckades hon hålla den hemlig till julpaketsöppnandet? Och hur förvarade hon den till julaftonen?

Eller hur gick det praktiska till så att säga?
#6 - 26 december 2008 22:00
akvariehandlaren hade julöppet helt enkelt, så vi åkte dit.
#7 - 26 december 2008 22:58
Får man fråga var ni köpte den och vad den kostade?
#8 - 27 december 2008 01:18
Stavre zoo i trollhättan, 2000. tokdyrt! =)
#9 - 27 december 2008 01:27
2000 för den storleken är väl inte så "dyrt" ?!
#10 - 27 december 2008 01:42
sett till kilopriset tycker jag det är lite mycket för fisk =)
i alla fall mycket pengar för mig i dagsläget.

har sett dem både dyrare och billigare, han påstår att denna är viltfångad vilket jag iofs inte tror på. grymt fin är den i alla fall, tydligen hade jag varit snäll i år
#11 - 27 december 2008 02:40
hehe jo visst är det så men som sagt, priset brukar ju vara skrämmande dom på små varelserna men om man får den så varför tacka nej :P ..nja viltfångad tror inte jag heller, hade nog vart X antal kronor dyrare då, men lite avis är jag nog, finare julklapp kan man ju inte få =)
#12 - 27 december 2008 06:10
Fan jag hade blivit förbannad om en butiksinnehavare står och ljuger en rätt upp i ansiktet.

Menmen..

Himla cool firre i alla fall!
#13 - 27 december 2008 13:44
WOW!!! Superfin!! :D Vilken toppenjulklapp!
#14 - 27 december 2008 13:49
Grattis, :D De var ett snyggt kar med [:-76]
#15 - 27 december 2008 14:47
Grattis till en toppentjej
#16 - 28 december 2008 03:57
Bowman skrev:
Fan jag hade blivit förbannad om en butiksinnehavare står och ljuger en rätt upp i ansiktet.

Menmen..

Himla cool firre i alla fall!

butiksägaren är väldigt trevlig och berättar mer än gärna allt du vill veta om akvaristik , men man lär sig efter ett tag att man får ta det han säger med en nypa salt då han är lite av en "världsmästare".

nu när jag sagt vilken affär det gäller är det absolut inte min mening att snacka skit, så jag vill påpeka att det är en av dom bästa akvarieaffärerna jag känner till och personalen mycket trevliga. nöjd med alla fiskar jag köpt där.
#17 - 28 december 2008 03:58
tack alla! :d
#18 - 28 december 2008 11:31
Gud vad avis jag blir![:O]
#19 - 28 december 2008 11:45
butiksägaren är väldigt trevlig och berättar mer än gärna allt du vill veta om akvaristik , men man lär sig efter ett tag att man får ta det han säger med en nypa salt då han är lite av en "världsmästare".

nu när jag sagt vilken affär det gäller är det absolut inte min mening att snacka skit, så jag vill påpeka att det är en av dom bästa akvarieaffärerna jag känner till och personalen mycket trevliga. nöjd med alla fiskar jag köpt där.

Ok, ja så kan det ju vara ibland.

Jag fick känslan av: "Yippie en nybörjare nu plockar vi på han allt" När jag handlade "allt" för en nystart dan före dopparedan.. Jag föraktar sånt lite, men orkade inte bry mig..

Lite tråkigt bara när dom säger: "Du vi har öppet tills 18 idag så kom och köp fisk med.." Varpå tanten säger: "Men han har ju inte startat upp karet än!" Gubben: "äh det går fort han hinner.."

Men det är väl klart, dom vill ju tjäna pengar med.
#20 - 28 december 2008 12:50
Mina zebror får cyklops,artemia och olika waffers och "malpiller" dom verkar gilla jbl´s novo tab och så är dom även förtjusta i wardleys "shrimp pellets" och tetra diskus den röda varianten.
Det är gott om olika sorter och man kan gott variera, ibland får dom ett litet tillskott av godis oxå i form av röda mygg från åleds men det är typ nån gång i månaden tillsammans med annat fryst isåfall.
#21 - 28 december 2008 19:46
drd skrev:
Mina zebror får cyklops,artemia och olika waffers och "malpiller" dom verkar gilla jbl´s novo tab och så är dom även förtjusta i wardleys "shrimp pellets" och tetra diskus den röda varianten.

Det är gott om olika sorter och man kan gott variera, ibland får dom ett litet tillskott av godis oxå i form av röda mygg från åleds men det är typ nån gång i månaden tillsammans med annat fryst isåfall.

tack drd, hur får den att hitta tex cyklops eller artemia i ett stort kar? dagtid är min mest intresserad av att sitta någonstans vid öppningen av sitt rör =/

har en massa räkor i karet som rätt snabbt lägger beslag på sådant.

btw, den äter inte räkor va ? :D

Annons