david bowie - heroes
vad lyssnar du på?
Har du provat ett störningsfilter?
Raven: Nästa helg ska han göra maten :D
Citat:
Ursprungligen postat av Mogwai
:D :D :D :D Metallica - And nothing else matters :D :D :D :D
Den e hur bra som helst juh :D :D :D :D :D
Marcus.N skrev:Agnes debut album som det står ''Till Marcus och sen Agnes Carlsson''
sen ska ja lyssna på Agnes andra album Stronger har träffat Agnes 4 gånger och sett 5 gånger *minnen*
Hälsn..Marcus
Malinitzi skrev::) Har inte Agnes debutalbum men skulle nog spela henne om jag hade den. Visst har hon en speciell röst, henne vill vi höra mer av...:)
Stephanie0134 skrev:Jag? Båtstorp :) ([SIZE=1]Don't worry - tamråtta!)[/SIZE]
CrillePille skrev:Johnny Cash - Hurt sjuuuukt bra låt.. texten, gitarren, hans raspiga röst.. f.ö. så är det mesta med honom bra.. fast den låten e bäst imo...
Tors hammare skrev:Biljard ljud, tonåringar, tv, dator ljud, hårdrock,
sockerconny skrev:Oooohhh....80-talsfest!!!!! :D
Tors hammare skrev:Hehe, nej faktiskt mitt jobb:)
stene skrev:KISS gamla låtar
Lutt skrev:Fellan fildelarn nr1 hehe
Julle* skrev:En as dålig tysk låt som ja fått av en bonne här på zoopet:D
Låten heter Ik Ben Een Kikker....[;)]
patriksg skrev:Tycker du ska lyssna på "Was sollen wir trinken" en mycket bra och fin tysk låt ;);)
(Lyssnar fortfarande på Dropkick murhys för dom är så sjukt bra :D )
THE_DUDE skrev:Anthony Rother - Biomechanik (rätt gammal men j*vligt bra!)" target="_blank">
btw.
fast videon sa iofs. inte så mycket om musiken tycker inte ja... :/
Amaro skrev:Rösterna i mitt huvud som säger *hoppa, gör det, Hoppa*
felix_ragnar skrev:Kent-ingenting.
btw. där spräckte jag tusen gränsen :D
felix_ragnar skrev:Oj det blev lite fel där :D bugar ska det vara ;):D
Anettejt skrev:Tyckte annars att buggar lät rätt coolt efter bockar.
Satt o funderade på hur det skulle kunna se ut...:p;)
felix_ragnar skrev:anettejt's låt ;)
Anettejt skrev:Din stackare! :D
felix_ragnar skrev:Den är ju riktigt skön ju [:I] jobbigt att den är så kort bara så att man måste spela om den hela tiden.
Anettejt skrev:Kul att du stod ut då! :) Den är ju lite annorlunda...
felix_ragnar skrev:Menar du det ;) dutdutdutdutdutudutdutdut osv osv ;)
felix_ragnar skrev:Tacktacktacktackar
Anettejt skrev:Vassego!Vassego!Vassego!Vassego!Vassego!:D
Näää, ska vi hålla chattet i en tråd kanske..;)
Vi blir väl bannade annars..
KE skrev:Skvalpandet av akvariet!
Lyssnar alla jämt på musik? ;)
KE skrev:Atreyu - Becoming the bull
Felix_Ragnar..gör du mycket annat än sitter på zoopet och skriver vad du lyssnar på? ;)
felix_ragnar skrev:Hambli. Lite off topic men du vet inte när SAF har nästa möte eller? man skulle kanske ta och kolla in om det är något:) Har ju inte jätte långt trots allt;)
hambli skrev:Nej, tyvärr inte, har bara varit där 2 gånger. men det är alltid kul att träffa akvarie intresserade.
lyssnar just nu på p3
Whistler84 skrev:Beeseech - Gimme Gimme Gimme (ABBA cover)
Daniel Blom skrev:Håll i er nu...
Sufjan Stevens: "The Black Hawk War, or, How to Demolish an Entire Civilization and Still Feel Good About Yourself in the Morning, or, We Apologize for the Inconvenience but You're Going to Have to Leave Now, or, 'I Have Fought the Big Knives and Will Continue to Fight Them Until They Are Off Our Lands!'"
Från fantastiska "Come on feel the Illinoise".
Lutt skrev:är det en låt? ja lyssnar på in flames nya platta:)
NIC skrev:Skitsnack!!!
Du lyssnar bara på synth!!
NIC skrev:Men ganska nördigt, plockade inte många poäng där inte tös, ;):p
NIC skrev:Precis!
Tror de e hårdrockare men ser ut som brats!
Luktar mode och nyutgiven musik...
Anettejt skrev:Suck...Nästa gång blir det bara synth då..Bättre så? :D
Fast då skall vi inte ha gnällspiken NNN (som klagar på att jag skall sänka hela tiden) med oss i bilen.
Micke_A skrev:Den där banditkanalen (lite småtöntigt namn sådär) på radion (är hos mamma och pappa, mamma som har på den), där de oavbrutet tjatar om att de minsann spelar vad DE vill (ja, ni är sååå coola rebeller :rolleyes:). Och ska de inte spela det LYSSNARNA vill? En hel del bra musik visserligen, men även den kanalen är genomsyrad av så´nt som gör att jag ytterst ogärna lyssnar på radio, tjatiga radiopratare som är sååå häftiga, ännu tjatigare reklam, och musik som jag inte har valt att sätta på själv (vilken kanal är det som hela tiden tjatar om att nu spelar de MIN favoritlåt? Fet schans).
Nej, länge leve CD-skivan :p Jag kan lyssna på vad jag vill (icke sönderspelat Bert Karlssonskval), när jag vill, och utan att det avbryts av "coola" radiopratare och reklam.
Vad jag tycker om radio? Gissa ;) MTV utan bild...
Gaffel skrev:Man får va rädd om pumpen så den inte lägger av, lite som polarens som hux flux efter 53 bast av tunga droger, ångest, cigaretter och snorstarkt kaffe(låter som ett franskt recept på en trevlig natt på stan.) bestämde sig för att börja kivas, eller var det bara din akvariepump så gör som jag när det börjar slamra från motorn på chevan, skruva upp ljudet på stereon och garva åt alla miljönissar.. :D
Hawkwind - Levitation - Nuclear Toy
Vilka minnen som kommer när du nämner detta Micke nästan det bästa SVT sände under den epoken;):pMicke_A skrev:"De e ett exempel Helge!"
Patrik Steen skrev:Vilka minnen som kommer när du nämner detta Micke nästan det bästa SVT sände under den epoken;):p
Kewell skrev:Ett barn som grinar :mad::mad::mad::mad::mad::mad:
Gaffel skrev:Lyssnar på min något febriga hjärna som bara mal och mal och mal..
Sitter och funderar på att köpa in en begagnad eheim universal 1262 och koppla loss det eheim universal 1250 jag har ovanpå min 1018 kanister och montera 1250 på min vattenkylning till datorn, what could possible go wrong.. [:o]
3 guppy skrev:Fishlip - Idiot
osis skrev:Death Mountain - Koji Kondo
almost_jocke skrev:skönt att det finns fler som uppskattar Koji Kondo och Zelda musiken =)
MK57 skrev:
Micke_A skrev:Ja, de har ju släppt en del på DVD, både TV-serier, filmer, och revyer, det mesta är riktigt bra.
karrokaja skrev:Jo. det finns mycket som jag inte har sett som jag skulle vilja se...
Jag var på clas erikssons enmansförestälning, han var förbi stockholmo. en av det bästa jag har sett mycket roligt.
Han kom fram till mej efteråt och sa att han tyckte jag var rolig som bar hatt:)
Vet du hur glad jag blev av det?? jag skrev av lycka hela vägen hem:)
eriahl skrev:Svampbob - Du Hast. Tur att man har grabben att skylla på. Men den är rätt ok videon ändå.&feature=related" target="_blank">&feature=related
ansjo skrev:Bohemian rhapsody-Queen
Samtidigt som man tänker vad f*n dog han för....en sån röst till finns inte!
travianplayer skrev:rammstein-rosenrot ganska dramatisk text om man förstår tyska!
DAHLBERG skrev:Stein um stein är lätt bästa låten. Ganska mycket mer dramatisk text än Rosenrot om man förstår tyska...
Marnat skrev:humm" target="_blank">
jag har skum musiksmak jämfört med folket här tror jag O.o
Detroit Metal City - Satsugai
Bluesman skrev:Vi är nog några till här som har "skum" musiksmak:)" target="_blank">
Här är en favoritgrupp då jag var ung som återuppstått i original igen. Kanske inte världens vanligaste musik....men bortsett från den lite dåliga ljudkvalitén jäkligt skön musik....men annorlunda:D
Micke_A skrev:Tja, se min första post på den här sidan :p Godsmack - Serenity alltså. Mycket vacker låt.
Nilsrolf skrev:Håller med, mkt bra. Tänkte generellt vacker metal alltså, lyssnat lite på Godsmack, helt ok, men verkar inte som de generellt kommer upp till nivån på Serenity som sagt är en ypperlig låt.
eriahl skrev:" target="_blank"> finns inget att säga utan bara lyssna och njuta
gladhertha skrev:Radio, studio 1075 (för alla 70-80-tals fantaster)
Asynja skrev:Var finns "gilla" knappen på det här forumet? :)
Min favoritstation!
Asynja skrev:Aha! Det var alltså därför maken plockade fram luftguran & stod och rev av ett riff *asg*
Synd vi inte fick tag i några bra biljetter till konserten :(
danne0301 skrev:Aha! En melodifestivalare busted!
:p:)
SHoglund skrev:Serj Tankian med hans livealbum. Underbart bra, om man gillar sån musik. :-)
eriahl skrev:Vill man skriva vad man lyssnar på just nu är det bara att göra det. Ibland kan det kännas som bara en själv skriver. Men spelar ingen större roll tycker jag. Ibland kan man få något tips om av något nytt att lyssna på av andra skriverier.
ImPulse skrev:" target="_blank">
Egengjord musik. :]
eriahl skrev:Otep - TRIC (en liten ballad)&feature=related" target="_blank">&feature=related
Vandal skrev:" target="_blank">
Glenn Wilson - Sentinel
sånt där som bara jag klarar av att lyssna på...
VisualDarkness skrev:Vintersorg - I Den Trolska Dalens Hjärta
RobFrazie skrev:Lyssnat på vintersorg nu sen du skrev detta igår..
Altså inte skitbra musik, det är rätt grötigt, men ändå rätt sjyst musik!
får det bara stå o spela lite sådär så går det.. gillar soundet och de lugna melodierna som övergår till hårdare ös!
Att dom faktiskt sjunger på svenska får det att bli lite specielt:p
VisualDarkness skrev:Jag gillar grötigheten. ;)
Vintersorgs storhet enligt mig ligger i hans poesi och övergångar i låtarna som är i världsklass!
Nu tog just "Lacrimosa - Lichtgestalt" slut...
RobFrazie skrev:Världskass vet jag inte:p...
Men helt okej musik iaf, funkar bra till "en kväll vid datorn" musik iaf!
får väl se om man kommer in mer i det:D
VisualDarkness skrev:Hans övergångar i låtarna är alltid perfekta och sömlösa, är inte det världsklass? Själv har jag inte hört en enda låt av band som Metallica och Kiss som varit så pass varierande och med total avsaknad av skarvar. ;)
Lacrimosa - Seele ist Not
RobFrazie skrev:lyssnat lite nu på Lacrimosa.. Du verkar gilla lite grötigare musik.. än så länge är dom väll lite okej... lyssnar på copycat nu... Gillar melodin och trummorna!
travianplayer skrev:Finntroll- trollhammaren :P lite kul att dm är finska :P och growlar på finska :D
Micke_A skrev:Ozzy Osbourne - Let It Die
VisualDarkness skrev:Haha, lyssnade just på den jag också. ;)
VisualDarkness skrev:Man undrar som så många andra om sista låten är en ren avslutningslåt för gamle gubben?
Gaffel skrev:
Christian, funkar inte '[youtube][/youtube]'?
VisualDarkness skrev:Min favorit av deras låtar! :)
malavi skrev:Pink Floyd - Another Brick in the Wall" target="_blank">
PosingPanda skrev:Micke vilket album är de Helloween låtarna från? Känner inte igen dem. :)
Just nu lyssnar jag på Gordon Ramseys skällande, ljuv musik i mina öron.
PosingPanda skrev:Det albumet har jag missat! Dags att öppna spotify, tack för infon.
malavi skrev:Ebba Grön - Flyktsoda&feature=related" target="_blank">&feature=related
Guy Palm skrev:Black-Ingvars - Jag ringer på fredag, Är i Ungern och saknade lite svensk musik. Tack Spotify
malavi skrev:Köttgrottorna - Älska mig&feature=related" target="_blank">&feature=related
Animaniac skrev:Amorphis - My Kantele (acoustic reprise)
VisualDarkness skrev:Varför har de inte med en kantele i låten? Det finns två här hemma om de behöver låna en. ;)" target="_blank">
Själv har jag insomnia och njuter av detta:
fisheye skrev:Strasse´s platta "Följa John" för att hedra [COLOR=#3E3E3E][FONT=Comic Sans MS]Mats "MaxB" Bryzell som var gitarrist i detta fantastiska band!!!
Ladda själv ner en låt gratis på [/FONT][/COLOR]http://strasse.bandcamp.com/album/slow låt 5 är gratis för nedladdning!!! Toppen![COLOR=#3E3E3E][FONT=Comic Sans MS]
[/FONT][/COLOR]
Mats Bryzell skrev:Fasen vad grymt, Fisheye!
Jag inte bara var gitarrist, utan är fortfarande! Snart blir det nytt stuff - och planer på en remaster på Följa John för nerladdning på nätet finns!
:)
Animaniac skrev:Blind Guardian - Wheel of Time
Mathias Nilsson skrev:Min fina vän Emil´s band, mycket trevligt och jag hoppas att de kommer få en fin framtid i en äcklig turnébuss, farandes runt på mulna tyska vägar i lortiga kallingar!" target="_blank">
Animaniac skrev:Godsmack - Love-Hate-Sex-Pain
Rebah skrev:Hum svårt att säga om de bara har inspirerats av alice in chains eller snott rätt av en del namn de där.
Lyssna hellre på Alice in chains - Love, Hate, Love eller Alice in chains - Confusion eller Alice in chains - Godsmack :)
Jesper Broman skrev:Dropkick Murphys - The Dirty Glass
Animaniac skrev:In Flames - Where the Dead Ships Dwell
elektronikfreak skrev:En av världens skickligaste gitarrister... :p :) :d" target="_blank">
Joe Satriani live Anaheim, Kalifornien, USA 2 maj 2006 - komplett konsert - 2 timmar 10 minuter lång!!!
ROCK ON!
Rebah skrev:Lyssnat på bägge de senaste halvåret, men detta är Part 3 "Nu jälar åker du tillbaka till butiken", aka "Motorsågsmassakern" :)
Jesper Broman skrev:Min tinnitus!
Jennemy skrev:Kan personligen inte hantera att Portnoy är väck :(
Ryskbompa skrev:Animaniac - 11307 poster, 11200 poster i "Just nu lyssnar jag på" :P
Knax skrev:Det kan la vara kul att läsa sådant. Om inte annat har jag lärt mig att du inte har samma musiksmak som jag. ;)
Inte just nu, men förut, lyssnade jag på Nils Lindbergs Curbits. Går inte av för hackor om man gillar jazz. Inspelad 1960 och still going strong.
Animaniac skrev:Nej, jazz är väl inte min grej, hehe... Även om en av dem jag lyssnar på, Alice Cooper, började med att spela jazzinfluerad musik, innan han blev känd, om jag har förstått rätt.
Jesper Broman skrev:En förkyld femåring som ligger bredvid i sängen och snörvlar och snarkar om vartannat. Plus lite hosta emellanåt :p
Skickat från min GT-I9070 via Tapatalk
Joakim Lundgren skrev:Just nu lyssnar jag på frugan som är lite gnällig efter tre sömnlösa nätter med migrän.
Jesper Broman skrev:Oh fy, det lät inget vidare :p
Mu(sic) skrev:Slipknot - Duality medans jag försöker klura ut hur jag ska få råd att åka och se dom åtminstone EN gång i livet [:-49]
ettfettbranamn skrev:Så jävla dyrt är det väl inte.. Passa på medan det är möjligt.. Jag tänkte länge att jag skulle se nine inch nails och sagt och tvättat kom de ju hit typ 2008(?).. Sen kort efter la han ner.. Hade jag inte sett dem och fått beskedet att de lagt ner hade jag ångrat det hela livet.. Nudlar är gott!
Mr Woods skrev:Oerhört bra!
Jag älskar den gamla skolans röstskådespelare! :)