[quote=ansjo]Jag har 4 st rör i mitt Juwel 240. Det blir lite trångt med reflektorer, men det går. Sedan behöver du inte köpa luckorna utan du skär till de som sitter original. Skär med en mattkniv och bryt av när du gjort en djup skåra. Skär rakt över först, och där du ska ha "gångjärnen" borrar du med ett läpligt borr och skär bort resten med kniven. Om det låter krångligt så fråga på bara!
Sedan har jag bytt ut mina rör mot Philips Aquarelle som jag beställt på
www.pwss.se till nästan halva priset mot zooaffären. Det går även att beställa dessa på elaffären, men det kan vara lite leveranstid då.
Extra ramp kan du beställa där du köpt karet, men även där kan det vara lita lång leveranstid från grossisten. Jag gav runt 500:- för min extraramp, men det var det värt!
Kolla in min zoon så får du se det färdiga lysande resultatet.[/quote] om det låter krångligt:confused: du minns väll hur det var med vattenborren:p jag ska fråga om jag inte fattar,jag ska tänka lite först:D jag funderar att bara byta ut dessa två som sitter i,jag tycker inte det blir så bra sken,men jag vill ju att växterna ska få ljus så jag får väll se hur det blir,kör du med co2? tänkte mest på ditt lysande resultat i karen:) föresten,vet du om jag kan ha i nån fisk ännu? karet har varit i gång lite över ett dygn.