Juwel Bio Flow

#1 - 23 augusti 2010 13:27
Hejsan!
Har precis startat upp ett akvarium på 180 L och min fråga är att min pump pumpar ut vatten men ej några luftbulor är det jag som monterat något fel eller något dylikt? Har ett mindre akvarium som är på ca 70 liter och denna pump sprutar ut luftbulor. Allting är av märket Juwel. Har ej hållt på så länge med akvarium och sådant så man är inte så värst kunnig [:o] :confused:
#2 - 23 augusti 2010 13:33
skit i luftbubblorna. du har monterat helt rätt.

1. bubblor driver ut CO2 ur vattnet och det är dumt för växter behöver koldioxid för att växa. om du är orolig för syresättningen av vattnet så se bara till att du har rörelse på vattenytan. detta är fullt tillräckligt för få syre i vattnet.

2. bubblor är fult.
#3 - 23 augusti 2010 13:35
hannesc skrev:
skit i luftbubblorna. du har monterat helt rätt.

1. bubblor driver ut CO2 ur vattnet och det är dumt för växter behöver koldioxid för att växa. om du är orolig för syresättningen av vattnet så se bara till att du har rörelse på vattenytan. detta är fullt tillräckligt för få syre i vattnet.

2. bubblor är fult.

håller inte alls med......bubblor är fint.....helt förkastligt som syresättning...ännu värre för blommorna...

men fint är det,,,,,

.
#4 - 23 augusti 2010 13:36
Okej tack för det :D
#5 - 23 augusti 2010 13:37
jag personligen tycker det är skitfult då det "grummlar" vattnet. asså massa mickrobubblor som far omkring.

ännu värre med luftpumpar. fyfan för dessa.

men som sagt högst personliga åsikter.

om jag nån gång får bubblor i mina kar så kan du få dom kensa ;)
#6 - 23 augusti 2010 14:03
Det låter för jxxligt också.
#7 - 23 augusti 2010 14:06
aa verkligen

Annons