Vad nytt i min akvarievärld..
Om jag skulle ta och skriva några rader här igen då. Är inte så himmelens flitig med skrivandet här nu. Läser gör jag för att hänga med i vad som händer i forumet. Men skriver väldigt lite.
Mina kar då... jodå. Det rullar på där. Hade turen att få se lek på Amanoräkor som jag också skrev lite om i en annan tråd. Hade dessutom turen att kunna ta en bra bild på det med. Se nedanstående länk.
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=158917
Ställde en fråga här för ett tag sen om vad för ny fisk som kunde passa bra till det beståndet som redan finns där. För en vecka sen så blev det 10 st fina
rödmunstetra. Och jag är kanonnöjd med det valet. De stimmar ihop jättefint än så länge iaf. De är jättevackra med sitt röda huvud och stjärtfenan som ser ut som en vacker signalflagga.
Neonerna börjar blekna och försvinner väl vartefter. En döing plockade jag upp för några veckor sen. Nu är det ett par neoner till som bleknat och lär väl gå samma väg vartefter. Och nej.. det ser inte ut att vara neonsjukan. De är nog bara lite åldrade och har kanske lite dålig gener.
Räkkuben då. Har inte hänt så mycket där heller. Claddon håller sig i schack. Liiite återväxt är det av den. Ska väl skrubba av roten och det övriga för att få bort det som växt till sig sen sist. Inga nya fiskar där än. Körsbärsräkorna huserar där ensamma än så länge. Men det blir väl inköp framåt våren nån gång. Min butik har inte fått in vad jag önskar ännu.
[:-160]