Juwel Rio 240

#1 - 12 juni 2010 16:09
Köpte nyligen detta kar tillsammans med det tillhörande skåpet. I affären påstod de att skåpets fötter var justerbara. Detta visade sig dock inte vara sant när jag hade hämtat hem allting.
Golvet där hemma är snett vilket innebär att vattnet i karet kommer att luta. Vet någon om det möjligen finns justerbara fötter till det beträffande skåpet som man kan beställa hem extra? Annars får jag skära till plexiglas eller något annat och lägga detta under fötterna, vilket jag inte ser fram emot. Då lämnar jag hellre tillbaks det.
#2 - 12 juni 2010 16:48
Juwel har inte några ställbara fötter på sina möbler, utan det är bara att börja pussla eller lämna tillbaka karet.
Tveksam till att någon av de vanligaste tillverkarna har ställbara fötter under sina möbler, utan isf är det alu-ställning som gäller...
#3 - 13 juni 2010 11:28
Jag har ett Cayman trendy kar/bänk och där finns justerbara fötter. Dessutom e de jäkligt snyggt ;-D
#4 - 2 juli 2010 20:10
Hej! Googlade lite på Cayman trendy, det är tusans snyggt ju. Vad har du för akvarium stående på den bänken? Var hittar man dessa?
#5 - 2 juli 2010 20:48
Jag har ett gammalt Rio 240 som jag haft i säkert 10-15 år, och det har inte ställbara fötter. Men golvet är lite snett här också, men det stör inte så mycket. Däremot har jag bytt ut både originalpumpen och originalrampen, den sistnämnda hade en eldosa som blev för varm, så plasten smälte, och den var på väg ner i akvariet :p
#6 - 7 juli 2010 10:56
Finns ju justerbara fötter som går att fixa dit om man är lite händig. Jag har som Anders heller inte sett några av de vanliga tillverkarna ha sådan lyxutrustning. Jag skall banne mig kolla hur det ser ut nästa gång jag är på mässa.
#7 - 15 juli 2010 21:54
lillfrasse skrev:
Finns ju justerbara fötter som går att fixa dit om man är lite händig. Jag har som Anders heller inte sett några av de vanliga tillverkarna ha sådan lyxutrustning. Jag skall banne mig kolla hur det ser ut nästa gång jag är på mässa.

Ja, jag bytte ut original fötterna med justerbara som klara av trycket. Tog bara lite tid att få tag på dem!
#8 - 19 juli 2010 22:28
Zaius skrev:
Ja, jag bytte ut original fötterna med justerbara som klara av trycket. Tog bara lite tid att få tag på dem!

Gött att höra. Lycka till med inredning och fiskar nu då.

Annons