Juwel Vision paket - behövs nåt mer?

#1 - 8 april 2008 09:54
Hejsan!

Jag har beställt ett Juwel Vision 260l paket och undrar om utrustningen är tillräcklig för fiskarnas välmående och växternas tillväxt. Det ingår 2st lysrör 2x54w High lite T5, Juwel Doppvärmare 200w och invändigt Juwel filter med 5 olika filtermaterial. Pumpkapaciteten är 1000 l/tim. Vad tycker ni? Jag funderar på att köpa ett ytterfilter också. Tack för svar :)
Guest
#2 - 8 april 2008 12:30
Hmm, vad ska du ha för fisk?
#3 - 8 april 2008 13:41
Du behöver inte något ytterfilter. Det som följer med är mycket effektivt. Men spar den aktiva kolen tills efter en medicinering. Man behöver inte lägga i den från början. Om du vill ha välmående växter kan du fundera över hur du ska lägga upp botten. Jordbotten eller vanlig sandbotten med gödning tillsatt i vattnet osv. Sök på trådarna här på zoopet.
#4 - 8 april 2008 19:38
Juwel Vision är fina kar och jag har själv flera, eller jag har ett, och min fru har flera kanske jag ska säga ;-) Utrustningen som medföljer är visserligen tillräcklig men....
Jag har köpt till ytterfilter till samtliga kar och min fru som är växtfanatiker experimenterar frenetiskt med diverse olika gödnings produkter som har gett extremt bra resultat hittills, hon har också tillsatt fler lysrör, så åter till din fråga, om du nöjer dig med vad som finns i Juwels paket så räcker det, har du möjlighet att överdriva så kan det bara bli bättre eller tilloch med FÖR bra, hehe...
#5 - 10 april 2008 13:39
Narii skrev:
Hmm, vad ska du ha för fisk?

Jag ska tigerbarber, purpurhuvudsbarber och praktbarber. Några siamesiska algätare och någon "fönsterputsare" blir det nog också :-)

Annons