Juwelkar

#1 - 8 juli 2010 17:26
Satt och läste instruktionsboken till juwels akvarium och i den står det att man inte ska ha något mellan akvarium och möbeln ( deras egen). Alltså ingen aquapad eller frigolit. Är det inte konstruerat som ett helglas? Skumt hur har ni gjort som har juwelkar ?
#2 - 8 juli 2010 17:53
Jag har ingenting mellan mitt juwel akvarium och bänk. Vågar inte riskera det när dom starkt påpekar att man inte ska ha det, då lär man ju lita på dom. Plus att försäkringsbolaget skulle krångla då om något skulle hända. Men jag har god lust att kontakta juwel om det för jag är nyfiken vad det är som gör att man inte behöver det när andra sådana kar behöver ett.
#3 - 8 juli 2010 18:21
zeke66 skrev:
Satt och läste instruktionsboken till juwels akvarium och i den står det att man inte ska ha något mellan akvarium och möbeln ( deras egen). Alltså ingen aquapad eller frigolit. Är det inte konstruerat som ett helglas? Skumt hur har ni gjort som har juwelkar ?

Se till att möbeln står plant med ett vattenpass och att det inte ligger något skräp mellan karet och möbeln. Gör du så så blir det kanon ska du se ;)
#4 - 8 juli 2010 19:25
Tack för svaren då vet jag..Jag var och köpte en byggplyfa skiva i dag som jag ska ställa bänken på då golvet är lite vågit..
#5 - 8 juli 2010 19:56
Juwels burkar brukar ha en bottenram i plast!
#6 - 8 juli 2010 20:16
precis. Den har en ram så glaset vilar inte direkt mot glaset.

Annons