Kakadua + Palett??

#1 - 9 november 2006 12:25
Hejsan!

Tänkte höra om det är någon som har nån erfarenhet av o ha Kakaduaciklid med Palettciklid?
Har ett relativt nystartat akvarium på 300l där det just nu simmar: 4 Scalare, 4 Siamensis, 4 Praktbotier, 1 Gibbiceps, 1 Regnbågshaj.

Nån som vet :confused:
#2 - 9 november 2006 12:53
Tror aldrig jag har haft dem ihop själv, men en kompis hade det för en del år se´n. Har för mig det gick rätt bra, förutom att kakaduhanen bet paletthonan över huvudet, om jag minns rätt. Tror det var så i alla fall, utifrån vad han sa. Men det är nog inte så vanligt att det händer. Jag skulle kunna tänka mig att funkar ok, med mycket gömställen, växter, och så.
#3 - 10 november 2006 07:20
Det där lät lite halv illa... :S Vågar man verkligen chansa, kanske bättre o ta nånannan..?
#4 - 10 november 2006 12:20
Kakaduhanen har stor mun för att vara så liten, förmodligen den mest stormunnade Apistogramman, men jag tror som sagt inte det är nå´n fara egentligen, det var förmodligen en revirstrid, som gick lite överstyr. Men vad jag minns så klarade sig paletthonan.
#5 - 10 november 2006 13:13
Oki kanske ska köra på de då :) Vet du nått om Röd dvärgciklid? Kanske är ett bättre alternativ?

Annons