Hella2 skrev:Min hona är ju sååå liten mot för hannen! mindre än en neontetra faktiskt,ska dom vara så?
Hella2 skrev::) Då fattas det säkert nån cm på dom var det är jättetrevligt att bara sitta och studera dom,det är nått särskilt med dom,inte alls som dom andra:)
Birgitta W skrev:Ja, visst är det något särskilt med kakakduaciklider!!! [:-64]
Men nu får min hona ge sig, inga fler barn! Fast jag är rädd att det är för sent, det verkar som om hon redan har rom i kokosnöten... [:o]
Hella2 skrev:jag har en grotta som dom kan använda. Om jag ser att dom leker,kan jag flytta pakistabotiorna då? Är neontetrorna eller anticrusen en fara?
gudsson skrev:I mitt kar har jag massor av andra fiskar. Många tetror, pansarmalar, ancistrusmalar och några andra dvärgciklider. Men ingen vågar sig i närheten av kakaduahonans grotta för hon är bestämd och tuff och jagar undan allt och alla snabbt. Hon är ganska stor typ 5 cm och hannen är en bjässe. Han är nog 7-8 cm. Han är klart den största fisken i akvariet (om man inte räknar en stormal, men den visar sig bara på natten) och kakaduahonan är den näst största.
Är dina botior större än honan kanske de kan stövla in i grottan för ett skrovmål. Men jag vet inte...
wihma91 skrev:Imorse när jag kom ner såg jag att en av mina två honor var borta.. jag tänkte först att hon kanske var inne i hennes grotta men sen såg jag att hon hade dött.. jag har däremot ingen som helst aning varför.. hon såg pigg och glad ut men nu detta.. :(
Dom kanske vill vara ett par istället eller ska jag köpa en ny hona ?.. :( Shit också.. hon som var så fin.. :/
Hella2 skrev:trist Wihma91:( Jag har läst att hanen ska ha flera honor,men jag har bara en,får hoppas att hon överlever,hon är sååå liten tycker jag,har du en hona kvar? kör så så länge får du se hur det går tycker jag.
wihma91 skrev:aa Den finaste är kvar. så du tror att det funkar bra med bara en hona.. Jag ska testa och se. hoppas att skruttet klarar sig nu iallafall ;)
Hella2 skrev:ja, jag har läst om dom som har bara en hona och det har gått bra,jag säger till dig om det går åt h.....e..med mina:)