Kakaduaciklid med endlers

#1 - 25 augusti 2007 12:45
Hejsan!
Jag hade tänktatt odla lite kakaduaciklider för skojs skull, jag undrar om man kan ha endlersguppy med kakaduaciklidernas rom och föräldrar så att säga.
Endlers äter inte upp rommen?
Mvh
Fredrik
#2 - 25 augusti 2007 13:31
Kakaduorna är tuffa när det gäller att försvara sina ungar så jag tror nog dom klarar av Endlers.

Rommen läggs ju dessutom i en grotta som vaktas av honan.

Enligt min erfarenhet är inte Endlers så påflugna när det gäller att ta yngel.

Mina kakaduor har klarat betydligt större fiskar.
#3 - 25 augusti 2007 13:35
Eprex skrev:
Hejsan!

Jag hade tänktatt odla lite kakaduaciklider för skojs skull, jag undrar om man kan ha endlersguppy med kakaduaciklidernas rom och föräldrar så att säga.

Endlers äter inte upp rommen?

Mvh

Fredrik

Nej det är nog ingen risk men jag kan tänka mig att kakaduorna käkar upp eller i allfall skadar dina endlers.
#4 - 25 augusti 2007 13:56
rick skrev:
Nej det är nog ingen risk men jag kan tänka mig att kakaduorna käkar upp eller i allfall skadar dina endlers.

Dom tar inte vuxna endlers. Möjligen nyfödda om dom inte har någonstans att gömma sig.

Mina har aldrig skadat några fiskar, inte ens när dom haft yngel att försvara. Dom motar bara bort såna som är ute efter deras yngel.
#5 - 25 augusti 2007 13:59
Det måhända men jag har själv haft kakaduor och dom var riktigt kaxiga mot mina neoner i karet. Flera stycken åkte på stryk så man ska nog aldrig säga aldrig.
#6 - 25 augusti 2007 21:57
rick skrev:
Det måhända men jag har själv haft kakaduor och dom var riktigt kaxiga mot mina neoner i karet. Flera stycken åkte på stryk så man ska nog aldrig säga aldrig.

NÄ. men neonerna var säkert påstridiga att få tag i kackadu-ynglen....då får de skylla sig själva...[B)]:D

Annons