kalle anka!

#1 - 30 augusti 2003 21:32
jag är alldeles upprörd av kalle ankas senaste tidning!!!!!!!!!!!! kolla på deckar gåtan! ett jätte fel har klivit in! fiskar kan ju klara sej i flera veckor utan mat. men där stod det "om lägenhets innehavaren hade varit borta en månad, som han påstod, och ingen hade varit där, skulle fiskarna vara döda. akvariet har ingen automatisk utfodring." så står det!!!!!!! jag blev så upprörd över detta att jag var tvungen att skriva till dom, vilket jag inte gjorde! men jag kommer!!
#2 - 30 augusti 2003 21:58
måste jag läsa
#3 - 30 augusti 2003 22:03
ja läs den du. du kommer säkert att bli lika upprörd som mej.
#4 - 30 augusti 2003 22:34
<font color="red">Men seriöst skall ni klaga på Kalle Anka CO redaktioen bara för en sån sak?!</font id="red">
#5 - 30 augusti 2003 22:43
självklart! det är ett fakta fel!

det är som tidningarna tjatar om hela tiden att saddam hussein är död, fasst han eg. inte är det.
#6 - 31 augusti 2003 07:41
<font color="red">Tycker du att det du sa lät rimmligt? Tänk efter.</font id="red">
#7 - 31 augusti 2003 08:55
Beror ju på vad det är för fisk. Jag kan inte rekomenderar någon att lämmna fiskarna i 4 veckor utan mat och vattenbyte.
#8 - 31 augusti 2003 12:00
flera fiskar borde dö efter en månad? det skulle nog klart synas iallafall om ingen skött det alls..hehe inga fetingfiskar =)
#9 - 3 september 2003 18:27
min guld fisk (ähum!) har jag inte matat på 1.5 månad och den lever ändå, fasst den mår väl inte vidare bra, men tjock och rund är den i varje fall.

men sen kan han ju ha köpt nya fiskar när han kom hem! de vet man ju inte.
#10 - 3 september 2003 18:36
tycker du ska mata din guldfisk istället för att vara ett cp å gnälla på kalle anka
#11 - 3 september 2003 19:09
Snacka om att plåga djur....inte mata på 1,5 månad !!!!!
#12 - 3 september 2003 19:27
jo jag vet. har ingen bra ursäkt,mer än att den var felplacerad så jag glömde bort den.
#13 - 3 september 2003 19:30
Tycker ni ska ge Torbjörn Flygt en känga också. I hans bok "Underdog", som fick Augustpriset 2001, berättar huvudpersonen hur han håvar upp sin syrras akvariefiskar för att kolla vilken som klarar sig längst tid på land [xx(]...
#14 - 3 september 2003 19:51
Hörru Orm, jag håller med dig i sak, men att kalla någon för "CP" trodde jag var passé. Du ger ett så intelligent intryck att du vet säkert att CP inte är = dum. Fast det visste du nog redan, eller hur?

Skulle man ge sig på det skrivna ordet, i Kalle Anka eller skönlitteratur, ja då fick man nog inte göra något annat. Zoopet är ett forum för akvarieintresserade, inget klotterplank. Eller har jag missuppfattat det hela?

Må väl.

David B.
#15 - 3 september 2003 20:03
Zingo Boy har ju lagt inlägget under "Humormania", där man även kan hitta trådar som "Mannen, ett utdöende släkte", "ZMHI 2003" och "Dricka grogg och surfa zoopet"...så lite högt i tak får man nog ha.
#16 - 3 september 2003 20:11
Mitt fel, Tankgirl. Det borde jag ha observerat.

Sorry.

David B. som gärna har mer än högt i tak...
#17 - 3 september 2003 21:18
Hur glömmer man bort att mata sina djur?
Och sen NÄR blev kalle anka en fakta tidning?
#18 - 3 september 2003 21:58
jag har lärt en hund andas vatten.. han bor i min 4000 liters tank som jag använder som vattensäng...
#19 - 4 september 2003 00:45
Klent skumma trådar på detta stället...
#20 - 4 september 2003 06:26
det var lite ironi...för att alla tog tråden med jätteallvar trots att den ligger under humormania =)
#21 - 4 september 2003 06:42
Jag tror att Kalle Anka inte gör anspråk på att ge ut rätta fakta om djurskötsel, eller i detta fall fiskskötsel. I stället försöker de nog vara lite uppfostrande eftersom det är en tidning riktad till yngre som kanske ibland inte är mogna att förstå vad det innebär att ta hand om levande varelser.

Om man ser detta som ett moraliskt dilemma stämmer nog Kalle Ankas fakta! Det är inte schysst att låta bli att mata sina fiskar på en månad vare sig de dör eller ej.

Kalle Anka är nog bara medveten om att det antagligen finns massor av barn och ungdomar som inte är mogna att ta hand om fiskar än, och som kasnke t o m glömmer att mata sina fiskar!
#22 - 5 september 2003 20:03
asså, jag tycker att fiskar är mkt enkalre att sköta än råttor och marsvin. och mata dom, har man ett mindre syskon, kan man lära dom at mata fiskarna. jag har en lilla syrra. hon tjtar dagarna i ända på att få mata mina fiskar. "lägg den här till guldfisken. stoppa ner den haär åt guppysanrna. gå in i vardagsrummet och stoppa ner de här där." sen va de klart. men då jag gjorde att "avbrott" åt min guldfisk kunde inte hon mata fiskarna, kunde knappt gå.

Annons