Kamera kvalitet

#1 - 24 september 2003 20:49
Vilken kvalitet ska man välja på en digitalare om man ska fota tanken? Med egna ord så suger jag på foto,, men blir bättre![:-100]
Så,, en hyffsat billig kamera som går att ställa in som jag vill men inte ligger tre hundra nivåer över vad man behöver till just akvarie foto,, nån som har ett tips?
#2 - 24 september 2003 20:56
Kan ju bara säga... köp inte en kamera på Rusta i alla fall...
Jag vill också ha tips på en lagom inte allt för dyr kamera, en som även en stackars akvarist har råd med (dom tar inte betalt i Ancistrusyngel på fotoaffären)
#3 - 24 september 2003 21:04
Done that! *S* men jag lekte vidare på den iden och funderade på om man kunde täta en skit-kamera på nått sätt för nedsänkning i karet,,,
#4 - 25 september 2003 14:45
Jag väntar precis på att få hem min nya kamera, en Fujifilm Finepix S5000. http://www.dpreview.com/news/0307/03072903finepixs5000.asp

Kostade 4995 kr i ny-på-marknaden-kampanjpris. Går säkert att få den billigare på nätet snart. Återstår alltså att se om den håller för mina förväntningar i just akvariefotografering.

För dyr för era plånböcker? Tålamod och spara då istället. Jag har ägt flera digitalkameror förut, alla under detta pris - ingen har jag varit nöjd med och ingen har varit värd pengarna!
Egentligen gick jag in i butiken för att beställa en Fujifilm Finepix S304... men föll för nya modellen ;O)
Ett plus till - båda dessa ser ut som och känns som en systemkamera, inte som en liten tunn plånbok ;O)
#5 - 29 september 2003 11:14
Ta en titt på mina två listor över lämpliga kameramodeller. De billiga modellerna som du förmodligen är främst intresserad av har priskategorin "Low". http://hem.bredband.net/maxstr/aquarium_camera.htm
#6 - 29 september 2003 13:21
Finns det någon kamera som man kan ta fina akvariumbilder med, Men som samtidigt är så pass liten att man kan ha den i fickan?

Det skulle vara perfekt! då kan man ju ta med den ut på krogen, å när man vaknar nästa morgon kan man ju se vad man gjorde kvällen innan.

Finns det en sådan kamera under 6000:- ?
#7 - 29 september 2003 13:32
Är lite inne på en minolta Z1 någon som har erfarenhet av dom (ganska ny på marknaden tror jag)
#8 - 29 september 2003 13:42
vill du ha en kamera du kan ta med dig så kika på pentax optio s eller canon digital ixus v3 eller canon digital ixus II. Sök på pricerunner.se

Annons