Kamfisk i akvariumet?

#1 - 7 juli 2007 20:01
Går det att ha en kampfiskhane i ett akvarium med t.ex guppy och små tetror? Kommer en kanpfiskhane att gå på dom? Jag har 2 akvarium ett 102L och ett 54L. Vilket skulle en kampfisk passa bäst i ? Det är sälskapsakvarier. Ska man köpa endast en hane eller 1 hane och ungefär 2 honor?
#2 - 7 juli 2007 23:30
Det finns risk att kamphanen kan gå på guppysarnas fenor och att tetrorna kan naffsa på kamphanens fenor. Du skulle kunna ha kampfisken i båda akvarierna utan problem och han kan gå själv men lite sällskap från honor skulle han nog tycka om:)
#3 - 8 juli 2007 00:00
köp flera honor till en kampfisk hanne, då hanen oftast driver ihjäl honerna. Vad jag rekomenderar är att som glenn sa gå i olika akvarium och ha kanske typ 3 eller 4honor till hannen, men det är olika från olika akvarium/fiskar, då vissa hannar kanske är mer på G än andra, liksom simmar runder och jagar mer en kanske någon annan hane.
#4 - 8 juli 2007 09:46
ok

ok tack för tippsen! Jag ska ha en hane och kanske honor. mm.... Jag får se vad dom tycker i affären. Dom är väldigt bra där också (precis som alla på Zoopet:))
#5 - 12 juli 2007 07:19
Uddaveka skrev:
Går det att ha en kampfiskhane i ett akvarium med t.ex guppy och små tetror? Kommer en kanpfiskhane att gå på dom? Jag har 2 akvarium ett 102L och ett 54L. Vilket skulle en kampfisk passa bäst i ? Det är sälskapsakvarier. Ska man köpa endast en hane eller 1 hane och ungefär 2 honor?

Tänk på att de inte simmar så himla bra, vattenströmmen i akvariet får inte vara för stark. Vill du dessutom ha yngel behöver det inte finnas någon pump, och de skall då bo ensamma.

Annons