Kampfisk.

#1 - 18 mars 2009 14:28
Hej! Jag är ny på denna sida och nu undrar jag om man kan en kampfisk i ett akvarie med andra fiskar och vilka fiskar i så fall?
#3 - 18 mars 2009 15:01
Välkommen till zoopet,har inte kampfisk själv men du får nog fler svar samt länken ovanför är bra
#4 - 18 mars 2009 15:38
ett enkelt tips bara är att ha fiskar som inte äter på fenor och fiskar som inte har slöjaktiga fenor som han, för han kommer troligtvis äta upp dem då.
#5 - 18 mars 2009 16:44
Ja, Bettor måste du testa, men du ska ha ett par inte en ensam stackare.
Svårt att säga vilka firrar dom går bra med, är lite olika. Men dom vill ha en del av akvariet tättplanterat. Det är härliga fiskar med ett intressant beteende.
Läs Gaffels länk och lyd råden, absolut inte fler än en hane!

Mvh UB
#6 - 18 mars 2009 16:48
man ska inte ha snälla fiskar med långa och färgglada fenor och man ska inte ha aggressiva fiskar med långa och färgglad fenor. och man ska inte ha alltför små fiskar och heller ej stimmiga fiskar.

Kampfisk tycker jag passar bäst i artakvarium, 1hane och 3-6honor.
#7 - 18 mars 2009 17:08
absolut inte TVÅ hannar, men flera honor och EN hane går bra
#8 - 18 mars 2009 17:31
djur7 skrev:
Hej! Jag är ny på denna sida och nu undrar jag om man kan en kampfisk i ett akvarie med andra fiskar och vilka fiskar i så fall?

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det är svårt att ge bra tips på fiskar om man inte vet hur stort akvarium kampfisken ska bo i.[/COLOR][/FONT]
#9 - 18 mars 2009 18:36
Lowa skrev:
absolut inte TVÅ hannar, men flera honor och EN hane går bra

den är väl ingen som har skrivit nåt annat heller?

dock så går det faktiskt ha två hanar av Kampfisk - betta spledens (vildfånad eller vildform, inte slöjform) i ett stor akvarium. och andra arter av Betta (kampfiskar) funkar det att ha flera hanar tillsamans.

men som skrivits innan 1hane och 3-6honor i ett artakvarium är bäst tycker jag,
#10 - 18 mars 2009 19:52
Flaxss skrev:
den är väl ingen som har skrivit nåt annat heller?

dock så går det faktiskt ha två hanar av Kampfisk - betta spledens (vildfånad eller vildform, inte slöjform) i ett stor akvarium. och andra arter av Betta (kampfiskar) funkar det att ha flera hanar tillsamans.

men som skrivits innan 1hane och 3-6honor i ett artakvarium är bäst tycker jag,

nej, men det finns de som e dumam nog å gör det.. åsså undrar de sen varför de hade ihjäl varandra.. så ja tar inga risker ;P
#11 - 19 mars 2009 06:34
Tack för svaren det är ett 110 liters akvarie som jag funderar på att sätta den i den är i ett eget för tillfället. Jag har guppisar där för tillfället vilket kanske inte är så bra de har ju stjärtar...

Annons