Kampfisk beter sig konstigt.

Guest
#1 - 9 februari 2009 21:21
Tja

Jag har en kampfisk hane som jag tycker beter sig konstigt,
på dagarna simmar den runt som vanligt, sen på kvällen ligger den på sidan vid ytan, knackar man försiktigt på glaset sprattlar den till och försöker simma iväg men se flyter den upp igen.

Inget bekymmer med vatten värdena, kan det vara simblåsan?

" target="_blank">
Guest
#2 - 10 februari 2009 17:49
[COLOR=black][FONT=Verdana]Kanske ska nämna mer info om karet [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana] [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Det är på 60 L Juwel[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]invånarna är:[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]10 st[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana] Neontetra[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]2 Ancistrus ung/yngel[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]4 Guppy[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]4 Pansar malar[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Och Kampfisk paret[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Det som är konstigt är att på dagarna simmar hanen runt och ser hur fin ut som helst, sen när kvällen nalkas är det precis som att han blir trött och inte orkar simma, flyter liksom upp på sidan till ytan, ibland när han står vid ytan och tittar så ger han ifrån sig en luft bubbla precis som om han hade svalt luft [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]När jag hämta dom i affären såg dom grymt vackra ut och inga synliga tecken på skador eller att dom såg ut att vantrivas...[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Inkoppningen gick till så här...[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]låg i påsen i vattnet i 10 min sen pytsa jag i akvariet vatten sen låg den så i 10 min sen håva jag upp den och la den i akvariet, den såg hur frisk ut som helst men efter 3 dagar började den bete sig så här.... [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Ska jag låta han gå till fisk himlen eller finns det något jag kan göra?[/FONT][/COLOR]
#3 - 10 februari 2009 18:26
jag förstår inte riktigt hur du menar hur han ser ut. kan du inte förklara närmare hur han ligger ? ev någon bild?

men vad jag vet är ju att kampfiskar oftast sover på natten dvs dom är inte nattaktiva. så om inget annat är fel. så låt han sova.
#4 - 10 februari 2009 18:30
aggehunk skrev:

" target="_blank">

nu såg jag att du hade filmat den, att knacka så på rutan är inte alls bra. det stressar fisken väldigt mycket.

har inte sett mina lägga sig så på sidan. kanske någon annan vet bättre om det är nåt allvarligt fel.

annars om han simmar och äter normalt under dagen så hade jag inte brytt mig så mycket om det.
Guest
#5 - 11 februari 2009 05:13
Flaxss skrev:

annars om han simmar och äter normalt under dagen så hade jag inte brytt mig så mycket om det.

Då låter jag det vara, för käka gör han och simmmar normalt på dagarna.
tack för svaret

Annons