Kampfisk i ett hörn...

#1 - 23 juni 2007 12:37
Min kampfisk är vid ytan i ett av hörnen på mitt akvarium och andas luft lite då och då. När jag såg detta så gjorde jag genast ett vattenbyte pga om det va dålig syrehalt i vattnet, jag bytte 1/3, + bytte filter i pumpen och slog på luftpumpen. Nu ca 2 timmar efter detta så är den fortfarande på samma ställe, dom andra fiskarna simmar runt i akvariet lika vilt som vanligt. Vad kan det vara för fel på min älskade kampfisk?

Tack på förhand!
#2 - 23 juni 2007 12:40
hallå

det är inget fel på din kampfisk, kampfiskar andas luft från ytan med hjälp av sitt labyrint organ......det måste de göra för om de inte kan göra de så drunknar dem
#3 - 23 juni 2007 12:42
jo jag vet att dom kan det. Men just detta betende har jag inte sett förut att den bara hänger i ett hörn, den brukar va mkt aktiv och simma runt, ja överallt i akvariumet.
#4 - 23 juni 2007 12:49
är det någom fisk som är kanske på han...mobbar han eller nått??......kan vara det som gör så att han trycker in sig i en hörna.
#5 - 23 juni 2007 12:53
nej inte va jag vet.. Om nån fisk, tex en sebrafisk komma nära så jagar han iväg dom rejält.
#6 - 23 juni 2007 12:59
kan vara de som hackar på han......han du sett någon fisk bita på hans fenor eller något??
#7 - 23 juni 2007 13:59
ingen fisk som är på honom och defenitivt ingen som biter på hans fenor
#8 - 23 juni 2007 22:52
Han kanske bygger sig ett skumbo? Då brukar de ställa sig i hörnen när de börjar.. Kommer det ut bubblor som lägger sig på ytan?

Annons