Kampfisk och GUPPY?!

#1 - 28 juli 2003 11:32
Har hört så många historier om att guppy hanar inte skal gå ihop med kamphanar.

1. Finns det undantag?
(skulle nemligen bra gärna vilja ha ett par sådana till mitt 220 kar (planerar för det) med Kampfisk och Blågurami).

2. Är de lugna fiskar i allmänhet (vill inte stressa ihjäl mina blå guramisar)?

#2 - 28 juli 2003 11:34
Ja det finns undantag. I ett så stort akvarium kan det funka. Kampfisken är lugn som gatan, guppynna stimmar lite mer men jag tror nong det går bra.
#3 - 28 juli 2003 12:04
hej jag har två guppys en hona och en hane med min kamphane. I början jagade han dom men om du har mycket bra gömställen går det utmärkt jag har inte mycket växter och jag har bara ett 38 L!
#4 - 28 juli 2003 12:09
Tja!
jag har haft kampfiskar och guppys i samma kar(175l) ända sedan jag startade det och har inte haft några problem.

å andra sidan har min kompis kampfiskar och guppys och kampfiskhanen biter guppyhanarna i stjärten pga att han tror de är revaler...
#5 - 28 juli 2003 12:11
Jag har oxå haft guppy och kampfisk ihop utan problem. Försök hitta guppyhanar med små stjärtfenor. Annars kan kampfiskhanen se guppyhanen som en konkurrent och försöka jaga honom.
#6 - 28 juli 2003 20:59
ja jag har kampfisk hanne o 3 guppysar(2 honor 1 hanne)
i ett 19 liters akvarium o det funkar finfint.
#7 - 31 juli 2003 17:04
Har både kampfiskar och guppys i mitt 93L och det har funkat bra. Min kampfisk hona gillar dock inte svarta guppys men med andra färger så funkar det bara fin fint.
#8 - 31 juli 2003 17:48
Det går bra att ha en kampfisk hane tillsammans med guppys men jag har haft problem med att ha kampfisk honorna tillsammans med lång fenade fiskar. Dom biter sönder deras fenor till och med kampfisk hanens[:-131]
Så jag har fått sätta alla mina kampfisk honor i mitt 19 liters.
Där dom värkar trivas ganska bra tillsammans med en liten räka[:-91]
#9 - 31 juli 2003 18:41
Ok.
=)
Hade också en hona som var på hanens fenor.
Hon fick flyttas till ett större kar med en annan hane oich nu går det finfint=)

Som det låter på er verkar det gå bra med Guppys och Kampfisk.
Det blir nog ett par då.....

Annons