Jag tror att det kan vara så, helt plötsligt så fungerar det inte längre. Det kan gå hur bra som helst och de tänker inte på räkorna som mat men så helt plötsligt så smäller det och då är det kört, då kommer de alltid att se räkorna som mat och förr eller senare har man inga kvar.
Jag märkte på nya fiskar att de spanade in räkorna när de först kom i karet och sedan jagade de endlersyngel men så har de vant sig och låter både yngel och räkor vara som regel. Skumt är att de fortfarande äter platyyngel, trots att de är så skygga, men röda och gula är tydligen godare?!
Så nu efter medicinering så skulle räkor tillbaka i stora karet och det fanns nya, större platy som mer beteer och sig som och ser ut som svärdbärare... Jag trodde aldrig att det skulle gå och fegade länge innan jag tog 10 stycken räkor, koppade in, matade fiskarna, släckte belysningen och halva lägenheten och släppte räkorna.
Det gick jättebra... En räka mådde dåligt redan när jag tog den och den dog av flytten, fiskarna tog inte ens döingen.. :confused: :D
Generellt så är ju Crystal större än Körsbär så jag tror att det går bättre med dem. Jag har en känsla av att Crystal har bättre vett att akta sig för fisken också. :)