Kampfisk yngel

#1 - 22 november 2005 22:43
Har kampfisk yngel som är ca 1 vecka gamla ger dem idag ngt foder som börjar på Info... När kan man börja ge dem cyklops och artemina?

Info... fodret gör vattnet så fruktansvärt grumligt.

Mymlan
#2 - 22 november 2005 23:57
Börja med nykläckt artemia nu. Vill du vara säker på att alla får i sig något att äta kan du ge dem infusorier också, men jag skulle tro att så gott som alla dina yngel kan äta artemia. Jag brukar börja ge mina mina mosaikguramiyngel (som är ännu mindre) artemia efter fyra fem dagar.
#3 - 23 november 2005 00:01
[QUOTE=Idanajad]Börja med nykläckt artemia nu. Vill du vara säker på att alla får i sig något att äta kan du ge dem infusorier också, men jag skulle tro att så gott som alla dina yngel kan äta artemia. Jag brukar börja ge mina mina mosaikguramiyngel (som är ännu mindre) artemia efter fyra fem dagar.[/QUOTE]

Infusorier ger jag redan, stod så fast jag bara skrev info... Jag kläcker inte artemina utan köper det fryst i zoo.
#4 - 23 november 2005 00:06
Den frysta artmeian är för stor, iaf den som jag får i mina kuber.. Den är mer eller mindre vuxen. Nykläckt artemia är det som gäller, särskilt till sådana små yngel som kampisar är i början...Du kan väl alltid köra med liqufri nr1/2 å testa jäst å kokt ägg å allt va folk rekomenderar..Men kläck artemia för maximal tillväxt..

Annons