Kampfiskar

#1 - 31 mars 2005 14:56
Hej jag har en 24 liters skål med kampfiskar 2 honor och 1 hane och en liten söt waterfall shrimp. inatt tkte jag pumpen lät för mcket så jag stängde av den och det gör ju inget dom är ju laburintfiskar men hanen byggde ett skumbo efter 1 dag. Och nu är han ute och jagar honórna men jag undrar är kampfiskarnas ¨lek¨ alltid så att hanen jagar honorna runt akvariet om och om igen?

Snälla hjälp.
#2 - 31 mars 2005 15:39
Hej, jo kampfisken vaktar sitt skumbo, de brukar jaga iväg de flesta, även honorna.

Ps. Ingen fisk klarar en längre tid utan pump. Om man tycker pumpen låter för mycket BEROR det oftast på något. Fixa till det, visst de kanske låter lite men de är i helsike inget skäl att stänga av den för. Sätt på den igen. Men då kan det finnas risk även boet får sönder. Menmen. allt för fiskens bästa.
#3 - 31 mars 2005 15:54
Eehh. Kampfiskar klarar sig mycket bra utan pump, oftast trivs dom bättre än med den. Men jag tycker att du ska skaffa ett riktigt akvarium till dom, det trivs dom säkerligen ännu bättre i, även om det bara är kanske 30L. Jag har svårt att acceptera skålar ialla fall under 50L, men det är min åsikt :)
Men som sagt ingen fara att vara utan pump. Och jo dom vaktar skumboet till dom tycker att det är klart, och är honorna inte leksugna då så jagar hanen dom ännu mer.

Annons