[COLOR=#ff0000]Kolla in denna länk, vidrigt tycker jag, stackars fisk: Kampfiskplågeri, vidrigt.[/COLOR]
[SIZE=7][COLOR=#ff0000]Jag blir så j-vla arg av att se detta![:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [:(!][SIZE=4] Dom stackars fiskarna måste ju kunna slå kullerbyttor och leka... Såg kampfiskhanar i 2 liter skålar (typ Deco-Art) på en djuraffär i Solna.. Någon mer som sett dom? Jag funderar starkt på att rädda en av dom till mitt 26 liter. Då förstör jag ju stämningen för fiskarna som ska leka men kampfisken känns viktigast för mig nu!! Fy så sorgligt, blir han min ska jag nog skämma bort honom:) !! Men är det inte hemskt, att man valt en så underbar fisk som kampfisken att ha i små vaser.. Är det någon som vet varför man valt kampfiskar? Ett tag var det Guldfisk i skål men nu är det kampfisk i skål..[:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [/SIZE][/COLOR][/SIZE]
[SIZE=4][COLOR=#ff0000]Är det någon mer som varit på denna avskyvärda djuraffär och sett kampfiskarna kan ni väl, om ni har tid, ork och ett bra fiskhem köpa en av dom? Affären hette Zoo-någonting och man kommer till den genom att gå genom en tunnel under järnvägen i Sundbyberg, till den sidan där Systembolaget finns, sedan fortsätter man till vänster, tror jag. Man kan också komma dit genom att åka över bron i slutet på Järnvägsgatan i Sundbyberg. Alltså, kommer man från Rosengatan ska man åka till vänster, och fortsätta på den vägen. Efter en stund tror jag bron kommer. Jag tror ju att detta är vägbeskrivining men vet ej klart. Hoppas det finns någon i Sundbyberg-Solna som är villiga att hjälpa dom stackars fiskarna. Kände bara att jag behövde be om hjälp att få ut alla kampfiskar därifrån.[/COLOR][/SIZE]
[SIZE=4][COLOR=#ff0000]Ha det bra alla Zoopetare:) ![/COLOR][/SIZE]
[SIZE=6][COLOR=#ff0000][/COLOR][/SIZE] EDIT: För att se dom vidriga skålarna, klicka på "Fish Bowls" till vänster :(.